10 фирми влязоха в надпревара да изградят системата за тарифиране на пътниците в градския транспорт в София. Днес в Центъра за градска мобилност бяха отворени офертите на кандидатите. До три месеца се очаква да бъде избран изпълнител. Новата система ще струва 88 милиона лева. На няколко пъти старта на процедурата се забави заради обжалвания на тръжната документация от участници в конкурса. Услугата ще стане факт най-рано през 2020 година, ако някой от участниците не обжалва избора на комисията.

София

8 български фирми в партньорство с белгийски, турски, испански, румънски и корейски компании участват в надпреварата за изграждането на новата тикет система. Останалите две оферти идват от Полша и Испания. Все още не е ясно дали пътуването ще бъде за време или разстояние.

Пламен Църноречки, ръководител на дирекция "Маркетинг и стопанска дейност" в Центъра за градска мобилност: "Това, което ще е добре за жителите и гостите на град София, е, че те с един превозен документ ще могат да пътуват по целия градски транспорт, включващо и метрото."

След въвеждането на новата система перфораторите ще отидат в миналото. В превозните средства ще останат само валидаторите, както е в метрото.

Пламен Църноречки, ръководител на дирекция "Маркетинг и стопанска дейност" в Центъра за градска мобилност: "Важното е и че ще може да зареждаш превозните си документи удобно и чрез мобилния си телефон, чрез компютър или както му е удобно на всеки един от гражданите."

Идеята за промяна на систимата за плащане раздели хората в мненията.

Мила Котарова: "Според мен и така е добре, стига всеки да намери начина, който го устройва. Аз пътувам с карта, така че нямам проблем с прекачването."
"Има ли нужда от смяна на начина?"

Костадин Трайков: "Да, има, има. По-добре ще е за спирки, защото с тези задръствания времето малко не върви. За спирки е по-добре."

Заедно със системата за таксуване ще бъде изградено и видеонаблюдение, а това ще даде повече сигурност на пътниците.