Отсечката от третата линия на метрото ще превозва 130 хиляди пътници дневно, като се очаква така вредните емисии в столицата да намалеят с 11 хиляди тона годишно. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която провери до къде е стигнало изграждането на новото депо на "Метрополитена". Тя разгледа и първият пристигнал влак, който ще се движи по третия лъч на метрото. Останалите 19 ще пристигат поетапно, като всички трябва да са тук до февруари следващата година.

София

Освен с модерен дизайн, влаковете за третата линия на метрото могат да се похвалят с 25 % по-нисък разход на енергия. Новите влакове са напълно автоматизирани, а ролята на машиниста ще е минимална. Ако бъде инсталиран допълнителен софтуер е възможно движението да е напълно автономно.

Стоян Братоев, директор на "Метрополитен" ЕАД: Ако живота покаже по-нататък, че няма кадри или се прецени, както го направиха в Унгария, 4-тата линия е с подобна опция.
© снимки: БТА

Вече са реализирани близо 80% от първия етап на новата трета метролиния. Срокът е есента на следващата година, когато се очакват и първите пътници.

Йорданка Фандъкова, кмет на София: Втория етап - 4 км, до Околовръстния път при Горна баня, трябва да бъде готов до началото на 2020 година.

Улица "Житница", където се намира новото депо на Метроплитена ще бъде реконструирана през следващото лято.

В София доставиха първия влак за третата линия на метрото

В София доставиха първия влак за третата линия на метрото

В София пристигна първият влак на Метрполитена, който ще се движи по третата линия на метрото. В момента той се намира на депото, което се изгражда на...