Електронна карта на покритието, което осигуряват мобилните оператори трябва да заработи от средата на ноември. Близо 2 хиляди жалби срещу трите оператори са получени само тази година в Комисията за регулиране на съобщенията. Повече от 60% от тях са основателни, разказа в студиото на "Денят започва" председателят на Комисията Веселин Божков.

Нежелани есемеси, от които не можеш да се откажеш, мобилен интернет, който го няма, отказ да се издаде фактура. Това са някои от типичните нарушения на мобилните оператори. От Комисията отчитат като успех, че са прекратили практиката да се отказва на клиента преносът на номер към друг оператор.

Веселин Божков - председател на Комисията за регулиране на съобщенията: Нито един оператор няма право да ви откаже, дори вие да имате задължения, дори да сте взели устройство, за което дължите такси. Задължението за таксите не е основание за отказ за преносимост.

Липсата на покритие в десетки селища според Веселин Божков е огромен проблем. Операторите често обявяват почти идеално покритие на определени места, но на практика, това е далеч от истината. Според Божков на автомагистрала Тракия например след Сливен и Ямбол покритие липсва.

Веселин Божков - председател на Комисията за регулиране на съобщенията: По 43 населени места да нямат покритие, това нали разбирате, че противоречи на декларираното от операторите 99.96%, което е абсурдно.Най-скандалното е, че в градове като Раковски, аз лично съм проверил, в един от кварталите един от операторите няма добро покритие. В Крумово, където е и летището, в равнината също има проблеми с покритието.

Въвеждането на електронна карта от 16 ноември според председателя на комисията ще ориентира потребителите къде може реално да разчитат на покритие.

Веселин Божков - председател на Комисията за регулиране на съобщенията: Всеки български потребител може да сравнява покритието, което го има и което е декларирано и което де факто се получава в даденото населено място.

От комисията очакват скоро да има и решение на проблема с роуминга в крайграничните зони. Заради липсата на добра мрежа там, телефоните автоматично се свързват с чужди оператори и се навъртат високи сметки.