Нова транспортна схема с 14 тролейбусни и 28 автобусни линии разработиха в Русе. За разлика от настоящата, която действа вече 35 години, според създателите й, тя е съобразена с изискванията на граждани и бизнес, като осигурява свързаност на всички квартали в крайдунавския град.

Русе

Дублиране на маршрути и затруднен достъп до крайните кварталите - това са основните проблеми на настоящата схема на градския транспорт в Русе.

Йорданка Янкова: Случва се понякога да закъсняват, да не си спазват графика. Вечер е по-трудно да се приберем в кварталите.
Емил Велев: Гледам разписанието, отивам, не минава нито автобус, нито тролей. По някой път това се случва системно събота и неделя.

Затова новата схема предвижда две експресни линии, които ще обслужват жителите от кварталите с бързата им връзка с Източната промишлена зона. 35% от курсовете ще се изпълняват от превозни средства, които са пригодени за хора с увреждания.

Кремена Минева, началник отдел "Транспорт" към Община Русе: Автобусните маршрути са вкарани в кварталите по улици и на места, където до този момент е нямало абсолютно никакъв транспорт. Освен това има няколко линии тролейбусни, автобусни, които са обиколни. Нещо, което до този момент е нямало.

Междуселищните автобуси ще спират през спирка, за да не влизат в конкуренция с градските. За разлика от сега последният курс на част от тролейбусите ще е в 23 часа.