Близо 64 000 южнокорейски потребители на айфон са подали колективен иск срещу „Епъл“, информира ТАСС. Груповият иск е най-мащабният в страната, отбелязва агенция Синхуа.

© БТА / Архив

Искът срещу Епъл и местното му представителство „Епъл Корея“ е подаден от юридическата кантора „Ханури лоу“, която представлява пред съда интересите на 63 767 потребители на айфон. Те настояват компанията да бъде призната за виновна в укриване на факта, че е забавяла работата на смартфоните им, както и да изплати на всеки от тях обезщетение по 188 долара. Общата сума на иска достига 12 млн. долара.

По данни на Синхуа около 400 000 собственици на айфон са изразили намерение да се присъединят към съдебния иск, който е най-големият в историята на страната, но броят им е намалял, тъй като мнозина не са успели да предоставят всички необходими документи.

„Епъл“ се извини, че нарочно забавя работата на старите си модели смартфони

„Епъл“ се извини, че нарочно забавя работата на старите си модели смартфони

Калифорнийският производител на потребителска електроника се извини след вълната от критика заради признанието ѝ, че нарочно забавя работата на старит...

Епъл призна по-рано, че умишлено е забавяла айфоните от по-стари поколения, за да ги предпази от произволно изключване и претоварване. Юристите на Ханури обаче твърдят, че концернът прикрива истинското предназначение на тези мерки, които всъщност целят да заставят потребителите да си купят нови модели и по този начин да му осигурят постоянен приток на нови клиенти.

В средата на януари и началото на март срещу „Епъл“ и „Епъл Корея“ бяха подадени искове за компенсиране на вреди от групи активисти, представляващи интересите на съответно 122 и 401 потребители на айфон.