Ето докъде я докара преходът към електромобилността. На новоотрития автосалон в Женева никой от производителите не може да си позволи лукса да не изкара нов електрически модел. Някои обаче, си позволяват лукса да изкарат електрически ретро модели.

Една малка френска компания се радва на голям интерес.

Йоан Бидар, представител на компания за ретро електромобили: Не сме търсили съвършенството или скоростта в тази кола. Става въпрос за усещания. Вие сте близо до шосето, вятърът духа в косите ви, свързан сте с пътя и карате кола, която е от миналото, но същевременно разполага със съвременни технологии.

Компанията-производител се е прицелила в многообещаваща ниша. Тя е създадена преди две години от бившия професионален пилот Жан-Филип Дайро. Самият той, а и екипът му от съмишленици, се вдъхновяват от спортните модели, произвеждани през 30-те години на миналия век - тогава, когато колите са носили имена /нерядко женски/ и са били произвеждани по-скоро ръчно, отколкото поточно.

Сега много от класическите модели получават електрически шанс да радват новите си собственици и минувачите. Разбира се, коли от такава класа, снабдени с батерии и безшумни двигатели, не могат да останат незабелязани. Понякога могат да останат нечути, но пък за всеки случай добре познатите клаксони пак могат да влязат в употреба... ако се налага.

Компанията на Жан-Филип Дайро вече има препратени поръчки за 100 от общо 200 модела, които смята да възпроизведе в електрически вариант през 2019-та. Пробегът на тези возила с едно зареждане варира от 150 до 230 километра. А цената... е, нека кажем, че тя е по споразумение. Все пак - важно е усещането, както напомнят производителите.