Пътната агенция и фирмата изпълнител на ремонта на пътя в Искърското дефиле - "Трейс груп" влязоха в задочен спор. От строителната компания твърдят, че ремонтът е изпълнен според договора. От Пътната агенция са категорични, че дефекти има и те трябва да бъдат отстранени, тъй като гаранционния срок не е изтекъл. Пред "По света и у нас" председателят на УС на АПИ инж. Светослав Глосов заяви, че фирмата не се е отзовала на нито едно от настояванията за ремонт.

Днес разследващи влязоха в офиса на "Трейс груп", за да изземат всички документи от 2010 г. до днес. Целта е да се разбере по какъв начин е избрана програмата за финансиране на ремонта по въпросния участък, как са сключени договорите, кои са фирмите изпълнители, как е извършена самата процедура и самия ремонт, в какво състояние е приет пътя и една от най-важните подробности - какви са кореспонденциите между АПИ и изпълнителя за констатираните дефекти по пътя и необходимостта от тяхното отстраняване. Крайният срок за изпълнение на препоръката е бил 15 август, но той не е изпълнен от фирмата.

Инж. Светослав Глосов, председател на УС на АПИ: Те са определили датата и мястото където да се събере комисията. Комисията се е събрала, констатирала е съответните недостатъци в т.ч. и цитирания участък. В последствие всички членове на комисията, в т.ч. и строителния надзор са подписали този протокл с изключение на изпълнителя.

Проблемите с износващия пласт асфалт са установени от две лаборатории и следствен експеримент при разследването на катастрофа с жертви от преди година.

Инж. Светослав Глосов, председател на УС на АПИ: Има известни проблеми относно хлъзгателната повърхност и с оглед на това са взети мерки за ограничаване на скоростта. Слаби участъци има, има пропадания. Има проблеми по пътя относно неговото качество на изпълнение.
Свидетел: Скъсването на мантинелата не е от инцидента с автобуса

Свидетел: Скъсването на мантинелата не е от инцидента с автобуса

В късния следобед злополучният автобус от катастрофата край Своге беше натоварен на платформа и извозен за допълнително разследване. Прокуратурата изв...

От "Трейс груп" днес отказаха коментар с аргумента, че няма да говорят в деня на Национален траур и насрочиха пресконференция за утре. По-късно отмениха и нея.

В своя позиция, разпространена късно снощи, от компанията заявяват, че пътят е преасфалтиран още през 2013 - 2014 г., от тогава е пуснат в експлоатация, а Акт 16 е подписан в края на 2016 г. Твърдят още, че за поддръжката му отговаря АПИ и те нямат отношение към това, което е правено по пътя след 2014 г. Гаранционният срок обаче започва да тече от подписването на документите за приемането и въвеждането в експлоатация.

Инж. Светослав Глосов, председател на УС на АПИ: Относно това защо не е приет пътя 2014 г. Просто самия изпълнител на обекта е можел да го поиска, но той не го е направил, да се състави протокол за въвеждане на експлоатация само в тази част.

Строителният надзор продължава да следи за дефекти, появили се в периода на експлоатация на пътя и през гаранционния период има право да изисква отстраняването им. В деня на катастрофата през мястото на инцидента са преминали 54 автобуса. Всички са се движили със средна скорост около 50 км в час, при ограничение от 40.

Ден преди катастрофата експерти предупредили, че пътят край Своге е опасен

Ден преди катастрофата експерти предупредили, че пътят край Своге е опасен

Експерти от Института за пътна безопасност правят паралелно - независимо разследване на причините довели до катастрофа край Своге, за да проверят дали...

Пътят минава през населено място, така че мантинелата, от която е излетял автобусът, се намира в урабнизиран участък и е поставена допълнително от общината. Дали обаче тя е отговаряла на изискванията предстои да изясни разследването, както и какво е било състоянието на пътната настилка.

Георги Илиев, бивш следовател в НСлС: За първи път се набляга, като една от причините за пътната обстановка. Тъй като в повечето случаи, според правилника на нашата държава 99% винаги е виновен водача на МПС-то. Той е поставен в тежка ситуация, когато е на волана да не може да наблюдава точно пътната обстановка, да прецени какво е сцеплението на пътната обстановка - колко е хлъзгава, колко е дълбока дупката, която е пълна с вода, за да влезе или да не влезе в нея. Само вещите лица могат да кажат, каква е била еластичността на мантинелата и дали тя е била пригодена за скорост 30, 40 или 50 км. Това ще се изясни по време на разследването, което изисква много труд. Мисля,че разследването ще установи точните действия или бездействия на фирмата, която е извършила некачествения ремонт, според мен на този пътен участък.
​Разследващи и прокурори влязоха в сградата на "Трейс груп"

​Разследващи и прокурори влязоха в сградата на "Трейс груп"

Този следобед разследващи и прокурори влязоха в сградата на "Трейс груп" - компанията, ремонтирала трасето, на което се случи катастрофата. При пров...