От днес до 20 октомври временно се спира движението на 14 влака в страната, съобщиха от БДЖ. Причината е, че мотрисите ще бъдат пренасочени по други направления, където се очаква да има повече пътници след приключване на отпускарския сезон. По 12 от 14 маршрута ще бъдат пуснати автобуси, които да заместят влаковете и ще спират на същите спирки. По две от направленията обаче БДЖ досега не планира допълнителни превози - между Шумен и Варна и между Каспичан и Шумен.

Шуменската гара ще трябва да се прости с три влака. Те са с разписание сутрин и вечер и са много натоварени.

Тодорка Николова - пътник: Това е дискриминация, бих го казала, да отиваме на такситата, в повечето случаи на частни таксита. Тройно и четворно, не двойно, 3-4 лв. е от тука, а на таксито трябва да дадеш 15-20 лв.

Симеон Йорданов - пътник: Би трябвало да ни осигурят допълнителен транспорт, като няма влак на разположение.

Пречката БДЖ да осигури автобуси по направления Варна-Шумен и Шумен-Каспичан е, че гарите се намират далече от републиканските пътища.

Инж. Ивайло Георгиев - ръководител на отдел "Организация на превозите" в БДЖ: Tам по-голям брой пътници използват нашите услуги и ще направим всичко възможно в рамките на една седмица да възстановим движението на влака.

А до тогава от БДЖ обещаха да пуснат автобуси поне по пунктовете с най-много пътници. Където не е възможно, ще се промени разписанието на следващите влакове. Останалите направления, които ще бъдат с временно спрени влакове са Карлово-Зимница, Карлово-Стара Загора, Карлово-Карнобат, Сливен-Карлово, Дупница - Петрич, Зимница-Сливен. От железниците обясниха, че такива мерки се налагат заради острия недостиг на локомотиви в страната.

Инж. Ивайло Георгиев - ръководител на отдел "Организация на превозите" в БДЖ: Ние се стремим влаковете, които се използват най-много, от най-много наши клиенти да създадем една сигурност в тяхното разписание.

Промяната е от днес до 19-ти или 20-ти октомври. Не се знае обаче дали тези срокове няма да се удължат, ако и след това не достигат локомотиви по по-дългите маршрути. Или да се вземат локомотиви от други маршрути, където да се промени движението. А в дългосрочен план се предвижда да бъдат ремонтирани около 50 локомотива.