Бетонният мост в Пловдив ще се запази като транспортна връзка. За това настояваха представители на държавната власт и община Пловдив пред изпълнителя на проекта за високоскоростен път - Националната компания железопътна инфраструктура.

Пловдив

Мостът ще бъде съборен, но след това на негово място ще има ново съоръжение потвърдиха от Националната компания. Това е една от най-важните пътни връзки в града, независимо че ще се прави тунел под Централна гара по проект, финансиран с евросредства.

Димитър Ахрянов - главен архитект на Пловдив: Самото съоръжение очевидно не отговаря на изискванията, които трябва да бъдат постигнати от НКЖИ, за да се въведе в експлоатация цялата жп линия.

По време на строителството на тунела няма да се затварят основни пътни връзки около гарата:

Красимир Папукчийски - генерален директор на НКЖИ: Закрит способ на изпълнение нов австрийски, тоест няма да има изкопни дейности по открит начин и спиране на булевард Христо Ботев.

Новият областен управител Дани Каназирева е убедена, че трябва да се търси и допълнително финансиране за строителството:

Дани Каназирева - областен управител на Пловдив: Категорично ще настояваме за държавно финансиране , защото бюджетът на община Пловдив няма да успее да ги поеме.

Едва след изграждането на тунела под гарата ще се събори сегашният Бетонен мост. Освен това паралелно трябва да се изгражда пътен възел Модър - Царевец, напомниха от НКЖИ. Строителството на тунела под гарата, новият Бетонен мост и пероните трябва да приключи през 2023 година и ще струва поне 89 милиона евро.