Няма да се поставят задължителни колани в градския транспорт. Това заяви министърът на транспорта Росен Желязков след изслушване в Комисията по транспорт. Повод за думите му стана поредният спор между автобусните превозвачи и депутатите от мнозинството - дали промените в Закона за автомобилните превози задължават и автобусите от градския транспорт да са бъдат оборудвани с колани.

Автобусите с 22 седалки - клас А и клас 1, се водят градски, според закона, и за тях колани не трябва да има. Според автобусните превозвачи, обаче, самата формулировка на текста - вместо да изключва градските автобуси от задължението да поставят колани, точно обратното - ги задължава да го направят.

Мария Милтенова, Камара на автобусните превозвачи: Текстът, който трябва да се впише, трябва да бъде, че се освобождават от колани автобусите, които извършват превози по редовни автобусни линии от общински, областни и републикански транспортни схеми до 30 км.

И още: според автобусните превозвачи, автобусите с над 22 седалки - клас 2, също попадат в обхвата на задължителните колани. А такива автобуси се ползват като градски транспорт от някои общини.

Ивайло Константинов, Съюз на автобусните превозвачи: Утре в тези градски превози, които споменах, едните пътници ще бъдат правостоящи, сигурно ще трябва да ги връзваме с въжета, а другите, които са седящи, ще трябва да ги връзваме с колани. Което е абсурдно.
Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с колани и видеорегистратори

Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с колани и видеорегистратори

Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с колани за пътниците и с устройство за мобилно видеонаблюдение. Депутатите приеха на второ четене...

Според управляващите, колани в автобусите от градския транспорт няма да има, а превозвачите четат закона неправилно. За автобусите клас 2 - тепърва щяло да се мисли и да се извършват проверки.

Станислав Иванов, зам.-предс. на Комисията по транспорт - ГЕРБ: Колко са тези автобуси, защото ако става въпрос за автобуси, които се използват за междуселищни линии, каквато е практика в цялата страна, това са междуселищни линии, но ако става въпрос за градски линии и няколко автобуса - ще търсим вариант тогава.

В крайна сметка транспортният министър Росен Желязков заяви, че след обнародването на Закона за автомобилните превози ще се актуализират наредбите за прилагането му и в тях ще се вземат предвид всички съображения на превозвачите.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Разбира се, няма да се стига до такива спорни въпроси, по отношение на колани в градския транспорт, но там, където е необходимо, ще бъдат монтирани задължително колани, за да се гарантира безопасността на пътниците.

Разпоредбите на ЗАП за коланите ще влязат в сила след 6 месеца. Такъв отлагателен срок получиха превозвачите, за да се оборудват със задължителни колани.