Защо българите са склонни да продават гласа си и как корпоративния вот се отразява на резултатите от местните избори - темата в Сутрешния блок на БНТ коментираха Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията и Калин Славов, изпълнителен директор на Асоциация "Прозрачност без граници".

Тихомир Безлов, Център за изследване на демокрацията: Балотажът е мястото, където ще видим действително кой какви пари ще инвестира в местната власт.

Тази кампания ми изглеждаше по-вяла в сравнение с тези преди кризата 2008-2009 г., заяви още Безлов.

Ако ви прави впечатление, има общини където има по 6-7 мандата кметове. Местната икономика е тяхна, обясни Безлов.

Тихомир Безлов, Център за изследване на демокрацията: Много трудно може да се сметне корпоративния вот. С годините очакването, че в тъмната стаичка човекът ще гласува по съвест, не се случва. Той продължава да си гласува както му е казал чорбаджията.
Калин Славов, изп. директор на Асоциация "Прозрачност без граници": Наблюдава се капсулиране на местно ниво. Да, икономиката е в ръцете на местните управляващи, на общински съветници и кметове. Това капсулиране върви и с контрола върху самия изборен процес. Едно от нещата, които трябва да се направят, е извеждането на тези престъпления от местно ниво.

Вижте целия разговор във видеото!