Връщат се полигонът и кормуването в трудни пътни отсечки при обучението на нови шофьори. Това съобщи транспортният министър на конференция за безопасността по пътищата. Сред новостите е и въвеждането на регистър за автосервизите и контрол на квалификацията на автомонтьорите. България е на второ място в ЕС по брой загинали на пътя на 1 милион души население. По темата включваме Иво Никодимов.

Всяка година един милионен град в света умира във войната по пътищата. Жертвите в страните от Европейския съюз са най-малко, но най-голям принос в черната статистика дават България и Румъния, където на 1 милион души население в автомобилни катастрофи загиват два пъти повече хора отколкото във Великобритания. До 2020 година трябва да сме намалили жертвите наполовина в сравнение с 2010.

Младен Маринов, министър на вътрешните работи: В абсолютни цифри това означава, че броят на загиналите през 2020 година не бива да надвишава 388. И макар през изминалата година да е налице намаление на броя на загиналите в сравнение с предходните две години, все още сме далеч от целта.

Неспазването на правилата за движение и агресията на пътя се смятат за ключови причини, които водят до човешка грешка и тежка катастрофа. Често това се случва заради лоша подготовка на шофьорите, особено тези взели книжка през последните 20 години. Според експерти е необходимо да се променят програмите за обучение на шофьори. От транспортното министерство предвиждат връщане на полигона, както и шофирането в трудни условия.

Росен Желязков, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: И контролът по теоретичното и практическо обучение и респективно контролът върху полагането на теоретични и практически изпити, следва да бъде, ще използвам мека дума, оптимизиран.

Предвижда се още въвеждането регистрация и контрол на автосервизите, както и създаването на пълно електронно досие за техническото състояние и ремонтите на всеки автомобил. Състоянието на пътищата и системите за безопасност са друг основен проблем, на който се търси решение. В сила са вече нови изисквания за проектиране на пътища.

Малина Крумова, зам.-министър на регионалното развитие и благоустрайството: Да се осигурява по-безопасно движение, да се предоставя по-безопасна инфраструктура за обслужване на пътни превози, водачите и пътниците в тях.

Новите първокласни пътища и магистрали вече трябва да бъдат по-широки. Такива изисквания ще важат и при рехабилитация на съществуващи вече пътни отсечки.