Как България да използва по-активно Рейнско-Дунавския транспортен коридор и защо е необходимо изграждането на още три моста над река Дунав, които да ни свързват с Румъния - тези теми бяха в центъра на дискусиите на "Дунавския форум", чийто домакин беше Русенският университет.

Река Дунав все още не може да се използва пълноценно като средство за придвижване на товари и хора, категорични са организаторите на форума от Научно-техническите съюзи.

Ясен Ишев - председател на УС на НТС по транспорт: Има доста проблеми, както от климатичен характер, така и от технически характер - места с малка дълбочина.

Затова са и усилията на Изпълнителната агенция за поддържане на река Дунав да закупи собствена драгираща техника. Експертите подчертаха, че е важно да бъдат изградени още три моста за връзка с Румъния.

Ясен Ишев - председател на УС на НТС по транспорт: Ние сме единствената страна, която от мост до мост има около 400 км, като в горното течение на р. Дунав мостовете са през между 30-50 км в населените места.

Недостатъчно се използва реката и за вътрешен туризъм. Преди 3 години по проект на Русенския университет е изграден плавателен съд, който се задвижва със слънчева енергия.

Проф. Велизара Пенчева - РУ "Ангел Кънчев": Сега идеята ни е да го оразмерим и да използваме този кораб да се движи с водород, което би довело до нулеви емисии на въглероден двуокис и прахови частици.

От Русенския университет се надяват да го пуснат по реката до две години.