30 милиона лева за реклама на страната ни като туристическа дестинация ще поиска Министерството на туризма за следващата година. Това съобщи ресорният министър Николина Ангелкова на изнесеното в курорта Златни пясъци заседание на Националния съвет по туризъм. Тази есен България ще разположи рекламни билбордове в Ню Йорк, а през ноември на изложението в Лондон ще бъде представено културно-историческото ни наследство.

Златни Пясъци, Варна

Приходите от туризъм от януари до май, тази година са над милиард и 500 милиона, като се забелязва тенденция приходите да са повече от броя на туристите, заяви министър Ангелкова.

"Разчетеното отвъд цифрите това означава, че макар и с малки стъпки при нас започват да идват туристи от по-висок клас" - допълни тя. Затова и усилията на специалистите от бранша ще бъдат насочени да се рекламира активно не само на утвърдени пазари, но и на т. нар. перспективни пазари каквито са Китай, Япония, Индия, Близкия Изток, Съединените щати и Канада.

Николина Ангелкова - министър на туризма: Нещо ново от националната реклама е, че за първи път ще рекламираме и в Ню Йорк. Знаете, Ню Йорк е космополитен център не само да привличаме американски туристи, но туристи от цял свят посещават този град.

Залага се на дигиталния маркетинг и на онлайн активностите. Това е и бъдещето на рекламния пазар. По този съвременен и модерен начин ще бъде представена България на най-голямото есенно изложение през ноември в Лондон.

Николина Ангелкова - министър на туризма: Там ще представим на посетителите сувенири, които ще бъдат изработени от специален 3D-принтер и ще бъдат правени буквално пред посетителите. Такова нещо досега не сме правили и със сигурност ще подпомогне усилията, които полагаме да рекламираме културно-историческия туризъм.

Според големите туроператори, сме поставени на първо място като предпочитана дестинация за почивка от немските туристи. Следват ги туристите от Холандия, Франция и Русия.