През 2019 г. България ще продължи да се рекламира активно като туристическа дестинация в държавите, от където посреща най-много гости, но ще заложи и на перспективните пазари като Китай, САЩ, Индия, Япония, каза днес край Варна министърът на туризма Николина Ангелкова.

Тя участва в заседанието на Националния съвет по туризъм, чийто домакин беше курортът "Св.Св.Константин и Елена". Реалистичният вариант е през 2019 г. сумата за национална реклама на страната ни да остане колкото и през настоящата година - малко над 13 милиона лева, посочи Ангелкова.

По думите й министерството ще работи за повишаване на средствата с около 2 милиона лева. За периода януари - май увеличението на туристите у нас е с 11,1 на сто в сравнение с миналата година, допълни Ангелкова. Тя уточни, че за това време приходите от сектора са над 1,6 милиарда лева, като сумата е нарастнала с около 11 процента в сравнение с миналата година. Очакванията са увеличението на броя на чуждестранните туристи през летния сезон да е около 5 на сто, каза министърът.