Надзорният съвет на Фолксваген отложи решението си за изграждане на завод в Турция, на фона на турската операция в Сирия. От ръководството на концерна уточняват, че следят ситуацията в региона с голяма предпазливост. Немската фирма планираше да изгради край Измир производствени мощности за 300 хил. автомобила годишно. Новата ситуация връща България в играта, заяви за По света и нас шефът на Агенцията за инвестиции Стамен Янев.

Общо 22 държави, на три континента, се състезаваха да приемат новия завод на Флоксваген. На финала останаха България и Турция.

България предложи на Фолксваген бившия терен на Кремиковци простиращ се на площ от 7 хил. и 700 декара.

Управителният съвет на концерна обаче предпочете офертата на Турция. Според шефа на Агенцията за инвестиции, новата геополитическа ситуация е пренаредила картите.

Въпрос: Още ли сме в играта за германската инвестиция?

Стамен Янев, изп. директор на Българската агенция за инвестиции: Категорично да,тъй като към настоящия момент няма твърдо решение на управителния и на надзорния съвет.

Стамен Янев обясни, че разговорите с германската компания продължават.

Стамен Янев, изп. директор на Българската агенция за инвестиции: Ние продължаваме да бъдем в комуникация с част от екипа и на Флоксваген и на техния консултант. Всичко е въпрос на това до каква степен бизнес решението ще отговори на съответните изисквания на инвеститора.

"Ройтерс" цитира члена на надзорния съвет на Фолксваген Щефан Вейл, притежаващ 20% от акциите, който заявява, че не може да си представи, как компанията ще инвестира в Турция при създалата се ситуация. Според ДПА, България има всички шансове да изгради германсикя завод.

Първоначалната идея на Фолксваген е у нас да се произвеждат всички модели джипове от тяхното протфолио.

Според плановете на германския концерн, в България би трябвало да се произвеждат по 720 хил. коли годишно или по 2 хил. автомобила на ден.

Според Българския автомобилен клъстер странат ни предлага отлично подготвени кадри за автомобилната индустрия, които могат да покрият всичките производствени критерии на германския концерн.

Любомир Станиславов, изп. директор на Българския автомобилен клъстер: Ние сме във връзка и в контакти с тях непрекъснато. От 2012 г. досега, автомобилната индустиря набъбна драматично в България. На практика броят на заетите се увеличи от 9 хил. на 65 хиляди. Броят на компаниите се увеличи от 30 на 250.

В момента българската автомобилна индустрия формира 10% от БВП или близо 6 млрд.лв. годишно.