"Български пощи" имат готовност от средата на януари да започнат разпространението на вестници и списания наред с частните фирми. Това съобщи транспортният министър Росен Желязков. Той беше упълномощен от Министерския съвет да организира включването на държавната компания като търговско дружество.
This is a modal window.
Росен Желязков, министър на транспорта и информационните технологии: "Български пощи" планира да разпространява вестници и списания, без да се стреми към печалба, но и да не трупа загуби. Към момента дистрибуторите печелят между 30 и 35% от цената на съответното издание. Влизането на Български пощи на пазара трябва да разсее две съмнения, първо че пазарът е монополизиран и второ че някой извива ръцете на издателите.
Министърът увери, че пощите разполагат със съответната инфраструктура, за да организират цялостният процес по логистика - 24 часа, седем дни в седмицата. Целият пазар обхаваща над 133 маршрута ежедневно, през които преминават над 900 тона хартия месечно.
Две са конкурентните предимства, с които "Български пощи" смятат да излязат на пазара на разпространение на печатни изделия от средата на януари - едното е по-конкурентна цена, а другото нови 3000 пункта за крайно разпространение.
Росен Желязков: "Български пощи" нямат нито амбицията, нито желанието да се превърнат в монополист на пазара, тази задача, която е поставена произтича от необходимостта да се диверсифицират доставките на печатни изделия.
Още от понеделник пощите започват преговори с издатели за бъдещето разпространение.
"Български пощи" ще се явяват като дистрибутор на пазара, въпрос на интерес на издателите е да сключат договор или да не сключат договор.