НОВИНИ

Българските международни превозвачи: ЕС не се съобразява с трудовите ни закони

Българските превозвачи признават, че този указ на Франция идва като гръм от ясно небе. Те имат известен опит, тъй като подобни правила вече има от година за превозвачите, които преминават през тероторията на Германия. Определят подобни мерки като безумие, целящо да унищожи бизнеса на международните шофьори от новите страни-членки на Евросъюза.

Милена Кирова
от Милена Кирова
16:53, 09.04.2016
Чете се за: 01:00 мин.
У нас

С този указ се обезсмисля ролята на професията - международен шофьор - смята Илиян Филипов от "Българската Асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт".

Илиян Филипов - Българска Асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт: Това нещо е точно удар по новите европейски членки, тъй като при нас социалните осигуровки са малко по-ниски от техните в момента и това е единственото предимство на източно-европейските превозвачи пред западните превозвачи. Затова казвам, че е удар.

Подобно законодателство беше въведено в Германия миналата година. Илиян Филипов е назначил трима служители, които да изчисляват всеки ден всеки един камион колко часа е бил на територията на Германия. След това информацията се подава към немските митнически служби.

Илиян Филипов - Българска Асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт: Ние имаме трудово законодателство, с което става ясно, че френската страна, както и германската преди това - те изобщо не се съобразяват с нашето трудово законодателство. Как ще тълкуват примерно един превоз - България - Франция - два дена е бил шофьора на територията на Франция, един ден на територията на Германия, един ден на територията на Австрия, един ден на Територията на Унгария, половин ден на територията на Румъния и един ден на територията на България и ние какво трябва да плащаме по минималните ставки на всяка една държава, трябва да хванем човек да изчислява по часове колко време шофьора е бил във всяка една държава.

Ако това се случи, от бранша предвещават недобро бъдеще за българските международни превозвачи. И отчитат, че през последните няколко години в България този вид транспорт е спрял да се развива. Илиян Филипов посочва и друг проблем - непрекъснато се глобяват български и румънски камиони, по думите им без особена причина, на територията на Франция, Испания, Германия и Италия.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Предвиждат се нови облекчения за студентските кредити
Предвиждат се нови облекчения за студентските кредити
Предвиждат се нови облекчения за студентските кредити
Предвиждат се нови облекчения за студентските кредити