НОВИНИ

​Българските превозвачи срещу "пакета мобилност"

Според изпълнителния директор на Камарата на превозвачите Димитър Димитров приетите текстове от пакета "мобилност", които имат претенции да защитават работниците, всъщност нарушават човешките им права. Задължението шофьорите да се прибират в страната, от която са тръгнали, е мярка, която ограничава свободното им движение. Евродепутатът Андрей Новаков коментира, че решението на Румъния да не гласува срещу пакета е грешка, защото тя е другата най-потърпевша страна от така приетите текстове.

bnt avatar logo
от БНТ
09:02, 05.12.2018
Чете се за: 01:15 мин.
У нас

Различните варианти, които се дискутираха през последната година и половина, водят до едно-единствено нещо - фалит на нашите транспортни фирми в България, изтеглянето на работната ръка към западни фирми, пререгистрация на част от нашите фирми в други държави и съответно намаляване на приходите в бюджета от данъци и осигурителни вноски, обясни Димитър Димитров в сутрешния блок на БНТ.

Според него "няма нищо социално в това, когато един българин работи в друга европейска държава, той да бъде прибиран там, а не в България, където най-вероятно са неговите близки".

Димитър Димитров, изп. директор на Камара на автомобилните превозвачи: От друга гледна точка, това е изключително рестриктивна мярка спрямо гражданин на ЕС, защото ние задължаваме един гражданин на ЕС на всеки три-четири седмици да бъде на определено място. Той може да не иска да се прибира в страната, където е регистрирана транспортната фирма, може да иска да е някъде другаде.

Предполагаме, че западните държави ще се опитат да го вкарат това нещо и в Европейския парламент, така че трябва да реагираме бързо. Протестите в България са безсмислени. Имаме подкрепата както на нашите евродепутати, така и на министъра на транспорта.

Андрей Новаков припомни, че този пакет вече два пъти е бил отхвърлен от Европарламента - и през юни, и през юли.

Андрей Новаков, евродепутат от ГЕРБ / ЕНП: Това беше ясен знак, че този парламент счита предложението за небалансирано, дискриминационно, разделя евродепутатите по начин, по който нищо друго не ни е разделяло. Това, което се случи в комисия тогава и което беше най-важно - да извадим от обхвата на директивата за командировани работници всички международни шофьори. Точно това се случи. Не разбирам защо вчера министрите на транспорта са взели толкова, за мен, лошо решение. Буквално, това е едно от най-лошите предложения в рамките на този мандат.

Оттук насетне отново Европейският парламент изглежда ще трябва да се занимае с темата. Моята задача, заедно с тази на останалите колеги, надявам се да ме подкрепят в това, е първо да отложим, ако може въобще да не се занимаем с въпроса в рамките на този мандат, ако се наложи - то да го смекчим и да го подобрим така, че да отговаря в максимална степен на интересите на българските превозвачи.

Вижте целия разговор във видеото

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Арт посоки с Галя Крайчовска: Театрални премиери
"Арт посоки" с Галя Крайчовска: Театрални премиери
Бисер Петков: Очаквам двата законопроекта да бъдат приети без изненади
Бисер Петков: Очаквам двата законопроекта да бъдат приети без изненади