България отново ще има свой представител на на „Евровизия“ след едногодишно отсъствие от международния музикален конкурс.

Това стана възможно, след като Българската национална телевизия постигна споразумение за публично-частно партньорство за финансиране на участието. Българският представител в Ротердам ще бъде обявен на 25 ноември на съвместна пресконференция на БНТ и нейните партньори в проекта. Както бе съобщено от генералния директор на БНТ Емил Кошлуков, в българското участие на „Евровизия“ 2020 ще се включат продуцентски компании от България и Великобритания.

С преструктурирането на участието на страната ни на „Евровизия“, фокусът ще падне върху осигуряването на дългосрочно развитие на изпълнителите след изявата им на конкурса и предоставяне на международна платформа за развитие на творческите индустрии в България. Надеждите на продуцентите са, че с новия подход ще се намери дългосрочен механизъм за гарантиране на бъдещето на българското участие в „Евровизия“. Така конкурсът ще се превърне във възможност за популяризиране на България в Европа и в цял свят в положителен контекст.

Продуцентският подход, избран за българското участие на „Евровизия“, е честа практика при реализация на творчески проекти от този тип в държави като Великобритания, Испания, Белгия, Холандия, Австрия, Швейцария и други.

„Евровизия“ е международен песен конкурс, който се провежда се без прекъсване от 1956 година в сътрудничество между обществените радио и телевизионни компании в Европа. Конкурсът се излъчва от над 50 телевизии в Европа, САЩ, Австралия, Китай и други, като събира аудитория от над 200 милиона зрители. Това го прави най-голямото телевизионно събитие в света извън спорта. През 2019 известната стрийминг платформа Netflix закупи правата за излъчване на конкурса в САЩ. През 2020-а година „Евровизия“ ще се проведе в холандския град Ротердам на 12, 14 и 16 май. Всички конкурсни вечери ще бъдат излъчвани на живо по БНТ 1.

Повече информация за конкурса можете да намерите на официалния сайт на Евровизия България, както и в социалните мрежи – Facebook, Twitter и Instagram.