Главоболие, световъртеж, липса на енергия - все добре познати усещания, когато сте прекалили с алкохола. В такива моменти всеки търси методи за справяне с махмурлука.

Зелевият сок помага, защото в него има пробиотици - хранителни добавки под формата на живи организми, които подобряват вътрешния микробния баланс в организма. Съдържанието им е високо и в киселото мляко. Способността на шкембето да лекува махмурлук пък се дължи на добавката от лют червен пипер. Витамин С помага на организма да се освободи по-бързо от токсичните вещества. А съдържанието му в лютите чушлета е много по-високо, отколкото в цитрусовите плодове.

Експертът по здравословно хранене Надя Петрова препоръчва пиенето винаги да върви заедно с яденето, защото по този начин, алкохолът ще се усвои много по-бавно от организма.

Надя Петрова, консултант по здравословно хранене: Има една много голяма специфика, когато говорим за всички тези методи. Те трябва да бъдат прилагани паралелно с приема на алкохол, а не да се сетим на следващия ден, че трябва да направим нещо. Така че, докато приемаме алкохол, на първо място и изключително важно е да приемаме, колкото се може повече вода.

Традиционните храни и напитки обаче не са единствения начин да се предпазим от неприятното усещане на следващия ден. Вече се срещат и нововъведения. Сред тях е и комбучата - леко газирана напитка, наречена на гъбата, с която се приготвя.

- На практика е вид ферментирал чай, - обяснява Надя Петрова. - Ако си пием алкохола с комбуча, шансът на следващия ден да имаме махмурлук се свежда до минимум. Сваряваме вода, добавяме към нея захар и чай, като комбучата обича само зелен, черен и бял чай. Т.е. с билкови чайове не се получава. И към въпросния чай с доста захар се добавя въпросната комбуча гъба и се оставя за две седмици някъде на топло, на плота на кухнята, да ферментира.

Препоръчително е алкохолът да бъде придружен от храна с повече подправки. Такива всъщност са и гозбите от националната ни кухня. А ако все пак сте пропуснали да вземете мерки, просто се отдайте на дълъг сън. Поне в продължение на 10 часа. Така организмът ще се възстанови най-добре от щетите.