НОВИНИ

Бойко Борисов: Благодарение на ЕК над 800 млн. отиват за третия лъч на метрото

Придвижването от „Овча купел” до „Подуяне” за минути не е някакво далечно комунистическо бъдеще, то ще стане догодина. Това каза премиерът Бойко Борисов, който заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова провери изграждането на метростанцията от третия лъч на метрото при бул. „Патриарх Евтимий”.

bnt avatar logo
от БГНЕС
15:09, 10.06.2017
Чете се за: 01:44 мин.
У нас
бойко борисов благодарение 800 млн отиват третия лъч метрото

Благодаря на Европейската комисия, която като установи колко добре работи екипът, общината, държавата, видя икономиите, отпусна нови над 200 млн. преди няколко дни. Така над 800 млн. отиват за третия метродиаметър на метрото, посочи Борисов. Булевард „Патриарх Евтимий” е асфалтиран и до седмица ще е готов. „Исках да покажем на зрителите какъв подземен град се прави под близо 2-милионен - дишащ, работещ на пълни обороти град, без хората много да го усетят. Огромен строеж за близо милиард, насочен към работещите, учещите, движещите се гости и столичани”, подчерта премиерът.

Той обясни, че 50 000 души е капацитетът на третия метродиаметър, който се движи в срок. „Най-съвременните влакове и електронна система за управление на влаковете. Това нещо, ако е било лесно, отдавна да е направено, а не ние да го правим сега. Ние заварихме 4 км тунели”, възмути се Борисов.

Той съобщи, че „скоро ще видим къртицата на Александровска болница – октомври там, на пролет - на Попа и другия октомври на театър „София”. Това ще бъде огромно предимство на столицата пред всички останали, защото ще даде най-бързия, най-чистия транспорт”, категоричен бе премиерът.

Запитан дали ще бъдат взети допълнителни мерки за метрото, във връзка с европейското председателство, Борисов заяви, че колкото по-малко се шуми на тази тема и колкото по-малко насочваме вниманието към съоръжението, толкова по-добре. „Нека да се ограничим в това каква огромна придобивка ще бъде за всички квартали - от "Овча Купел" до "Подуяне". Ще можеш да си разчиташ предвиждането в София в рамките на минути. Това не го обещаваме, че ще го направим в някакво далечно комунистическо бъдеще. Това ще стане в рамките на още година”, зарече се Бойко Борисов.

;

От своя страна кметът на Столична община Йорданка Фандъкова увери, че всички станции от третия лъч на метрото се изграждат по график. Следващата седмица тя очаква да започнат и същинските дейности и по новите 4 станции, за които е била одобрена апликационната форма от ЕК. Обща стойността на третата линия на метрото е около 380 млн. евро безвъзмездни европейски средства и около 112 млн. евро местно съфинансиране.

„Проектът за софийското метро беше наречен от ЕК – проект за пример. Метрото трябва да продължава да се развива и затова собствените средства, които са необходими ги отделяме, за да може да продължи с по-големи темпове строителството до Горна Баня. За да може през втората половина на 2019 г. да имаме нови 12 км метро, 12 метростанции и софийското метро да обслужва почти половин милион души дневно”, обясни Фандъкова.

Тя посочи, че метрото е най-големият транспортен и екологичен проект в София. С него се спестявали огромни количества вредни емисии във въздуха. До момента около 70 000 тона годишно спестяваме, а с изграждането на новите линии се очаква да се пестят още 11 000 тона годишно, уточни кметът.

„Утре се пуска движението по локалните платна на бул. „Гоце Делчев”, а следващата събота и неделя ще се възстанови движението по едната част по бул. „Патриарх Евтимий”. Благодарност към хората, които проявяват търпение, когато затрудняваме движението заради строителството на метрото”, каза още столичният кмет.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Нови краткотрайни валежи и гръмотевици в неделния ден
Нови краткотрайни валежи и гръмотевици в неделния ден
Германският град Манхайм чества 200-годишнината на велосипеда
Германският град Манхайм чества 200-годишнината на велосипеда