Командирът на 24-та авиобаза Крумово бригаден генерал Димитър Иванов заяви в "Денят започва", че се прави всичко възможно според финансирането да се поддържа авиационната техника в базата. По думите му тя не се поддържа както трябва.

Продължава разследването на причините за трагичния инцидент с хеликоптера на авиобаза Крумово. Технически проблем на летателната машина остава основната версия, не са открити доказателства за човешка грешка. При инцидента загинаха двама от пилотите, а бордният инженер е в болница.

Бригаден генерал Димитър Иванов, командир на 24-та авиобаза Крумово: Поддържането на техниката е важно и задължително условие, за да може да се лети във всякакви условия. Нашите хора правят всичко възможно според това как се финансира и как се осигурява поддръжката на авиационната техника. Действително тя не се поддържа както трябва. Тоест не се осигурява финансово и материално и това състояние е вече многогодишно и е критично. Време е всички да разберат, че ние сме армията на критичния минимум, когато вече сме на границата да стават все повече и повече катастрофи.

Бригаден генерал Иванов заяви още, че хеликоптерът Ми-17, който катастрофира близо до гражданското летище в Пловдив е летял почти 3000 часа откакто е влязъл в експлоатация, но не е имал съществени проблеми след ремонта през 2016 г., които да попречат на безопасността на полета.

"Като всяка техника те дават винаги откази, но е важно да имат необходимите части, които да заменят. Техниците ни са способни. Мотивирани достатъчно да поддържат тази техника. Те знаят, че другарят му ще излети и е длъжен да го направи", каза бригаден генерал Иванов.

По думите му европейските и натовските стандарти налагат да се лети много повече - до 180 часа на година.

"Но положението финансово многогодишно ни докара така, че ние не можем да ги изпълним. Има пилоти, които летят по 4 полета на годината. Това е малко", каза генерал Иванов.

Той каза още, че няма средства за гориво и за части.

Вижте целия разговор във видеото