Британската авиокомпания "Бритиш Еъруейз" е глобена с със 183 млн. британски лири или 204 милиона евро от регулаторния орган за защита на личните данни. Това става след хакерската атака миналата есен, при която бяха откраднати финансови данни на стотици хиляди клиенти.

Това е първият случай, в който се прилага новото британско законодателство за защита на личните данни. "Бритиш Еъруейз" е санкционирана след кибератаката през септември миналата година, при която клиенти на авиокомпанията са попадали на фалшив уебсайт и хакерите са се сдобивали с данни за трансакциите, включително с номера, срок на валидност и трицифрения код за сигурност на банковите карти.

В крайна сметка са засегнати 224 000 карти, съобщи тогава авиокомпанията и подчерта, че няма информация за кражба на пари. Сега изпълнителният директор Алекс Крус изказа изненада и разочарование от решението на агенцията за защита на личните данни. Комисарят по защита на информацията Елизабет Денем припомни какво изисква законът. Щом на една компания е поверена лична информация, тя е длъжна да я пази.

Глобата от 204 милиона евро се равнява на 1,5% от годишния оборот на "Бритиш Еъруейз" за 2017 г. Законът предвижда и глоби до 4%.