БСП изпращат сигнал до Европейската комисия за концесията на летище София. Според тях в условията за отдаване на концесия има намеса на държавата и предоставяне на държавна помощ в нарушение на правото на Европейския съюз. В писмо до премиера Борисов настояват процедурата на бъде прекратена.

Няма правно основание това да се случи, отговори министърът на транспорта Росен Желязков. Той уточни също, че договорът за отдаване на концесия влиза в сила едва след като Европейската комисия одобри конкретните параметри.

В сигнала до ЕК се посочва, че в проекто-концесионния договор, например, има клаузи, които предвиждат задължения на концедента /министърът на транспорта/ и държавата за предоставяне на държавна помощ.

От БСП не отминаха и темата с изграждането на участък от 134 км. от АМ"Хемус", което Елена Йончева определи като схема за ужилване на българския данъкоплатец, защото няма работен проект. Как се остойностяват тези 1,350 млрд лв, попита тя. По думите й, тази схема е на път да се реализира в пет стъпки.

Правителството дава тези пари без обществена поръчка и без одобрението на парламента. Такава практика в Европа не съществува, обясни първата стъпка от "ужилването" говорителят на ПГ на "БСП за България".

По думите на Йончева, за да проработи схемата, трябва да бъде наета държавна фирма, която няма опит в подобно строителство и така тя да служи за "черна кутия" за преразпределяне на сумата на предварително избрани фирми.

От БСП питаме също лицето, което стои зад Гинка Върбакова, дали е същото /Стоян Беличев/, който стои и зад "Автомагистрали" и е бил съдружник със съпруга на Върбакова - Славчо Върбаков, заяви още депутатът.