Добри резултати за българските четвъртокласници отчетоха от просветното министерство след международно изследване. Българчетата са на 18-то място по математика и на 15-то по природни науки сред деца от 49 държави. Днес беше проведено и изследване за грамотността на българските деветокласници, но анализът ще е готов през януари.

През миналата година над 4000 български четвъртокласници са решавали два теста от по 20 въпроса по математика и по природни науки в рамките на международното изследване TIMSS. Резултатите по математика показват, че българските деца имат средно 524 точки и се нареждат на 18 място сред 49 държави.

Класацията водят Сингапур и Хонконг, съответно с 618 и 615 точки, а на дъното на таблицата са ЮАР и Кувейт със 376 и 353 точки. По природни науки резултатът ни дори е по-добър - българчетата са 15-ти със 536 точки. Дори има задача, свързана с планетите от Слънчевата система, която нашите деца са решили най-добре от всички. И в двете класации сме по-напред от страна като Германия.

Меглена Кунева, министър на образованието и науката в оставка: "Страната ни стои добре. Това не само обаче не трябва да ни успокоява, а трябва да ни стимулира да можем повече, защото добре означава, че има накъде да се развиваме и накъде да се развиваме нагоре".

Според министерството добрите резултати се дължат на семейната среда и ранните занимания с децата. Днес беше проведено и изследване за функционалната грамотност на 5600 деветокласници. Това изследване е българско и е в изпълнение на Стратегията за повишаване на грамотността. Теста положиха и учениците от 9 "г" клас на столичното 32-ро училище.

Естела, 9 г клас, 32-ро СУ: "Според мен беше лесен. Имаше задачи, които разбрах и мисля, че се справих, но резултата ще видим какъв ще е. БНТ: - Трябва ли да има такива тестове за грамотност в 9 клас? Да, в днешно време децата доста ги мързи да учат и по-добре е да са грамотни занапред".
Десислава Петрова - учител по български език и литература 32-ро СУ: "Отчита умението им те като прочетат един текст да го разберат правилно и да могат съответно да го възпроизведат по един или друг начин. Това е много важно не само за образованието им, а и въобще като хора, като личности".

Резултатите, които ще са готови в края на януари ще помогнат на експертите да разработят мерки за преодоляване на неграмотността сред младежите.