Докато конструират, играят и се състезават, децата се учат да разрешават проблеми и неусетно усвояват уроци, свързани с математиката, физиката и програмирането, които в училище често ги затрудняват.

Варна

Роботиката е интердисциплинарна наука, която става все по-популярна в наши дни. Конструирането на роботи със специални лего части пък е начин, по който това "познание на бъдещето" може да стане достъпно и за деца.

Александър Павлов, преподавател по роботика: Към този конструктор, който е пластмасов, има електроника. Добавени са двигатели, контролер, сензори, които да усещат света около тях и по този начин с тази конструкция се създава робот.
Валери Хитипов: Започнахме с програмиране и строене на малки роботи с по два мотора и без сензори, после започнахме със сензори, после с модули и всичко се развиваше постепенно.

Днес Валери вече разработва по-сложни роботи, които да участват в рали състезания. При тях и конструирането и програмирането са по-сложни. Не е успял да се представи добре на последното състезание в Естония, но това само го мотивира да продължава да се учи. Същото важи и за участниците в други класове състезания.

Росен Николов: Открихме, че някои роботи имат дефекти, които трябва да се оправят. Примерно, ние имахме една рампа, която се спуска и бута другите, тя не падна и трябваше да видим защо е така.

Най-важното обаче и според преподавателите, и според родителите на малчуганите, е точно това - че докато се забавляват, децата неусетно научават основните принципи не само в програмирането и дизайна, но и във физиката и математиката. Отборните игри развиват комуникативните им способности, а състезанията ги учат да не се предават пред проблемите и да са гъвкави в намирането на решения.