НОВИНИ

Димитър Маргаритов: 470 жалби са постъпили в КЗП по празниците

470 жалби са постъпили в периода от 22 декември до 1 януари в Комисията за защита на конкуренцията за нарушения на търговците. Увеличението е с 10-15 %, спрямо миналата година. Най-често сигналите са за неуважени рекламации на стоки и проблеми с доставките. Това каза в студиото на БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.Вижте целия разговор във видеото.

bnt avatar logo
от БНТ
08:40, 03.01.2019
Чете се за: 01:00 мин.
У нас

Има известно увеличение спрямо нормалния поток от сигнали, които постъпват в Комисията, но на фона на разходите и респективно пазаруването по повод празниците, излиза че около 500 жалби и сигнали не дават картина на "много изкривен пазар", който е "пълен с измами".

Димитър Маргаритов: В част от тези сигнали ние виждаме една тенденция. Именно, както вие споменахте, по празниците има една еуфория, приповдигнат дух, търговците могат да се опитат да вкарат някакви хитринки в ежедневния пазарен процес, като например нереални намаления, таксуване на касовия апарат на цена по-висока от тази, която е била обявена на етикета, като опити да ви изкушат да си купите нещо уж на по-ниска цена, а после да излезе, че тази цена се е отнасяла само за мострата. По-голямата бдителност на потребителите ги е предпазила от това да станат жертви на някакво нарушение.

25 000 са всички жалби, постъпили в комисията през миналата година. КЗП получава жалби за всякакви потребителски неволи. От това, че несъвпадението в цената е било 1 стотинка, до това, че човек си е закупил скъпа вещ и е имало проблем или с доставката, или с функционирането.

Димитър Маргаритов: Нашата комисия става все по-търсена от всякакъв тип граждани, които имат най-различни проблеми. Радвам се, че обществото привижда в КЗП нещо като "икономически омбудсман", който може да бъде в помощ не само по въпроси, свързани с функциите, но и всеки един спор, който може да бъде разрешен по един разумен начин с решение, което удовлетворява и двете страни.

Нарушенията в онлайн пространството като процент са повече, отколкото в търговската мрежа. Българинът е преживял своята консервативност при плащането и пазаруването онлайн. Въпреки това, по-голяма част от сделките и плащанията се случват в магазините. Хората повишават своята активност и са готови да реагират при нарушения.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
През 2018 г. сме купували рекордно малко нови автомобили
През 2018 г. сме купували рекордно малко нови автомобили
Какви изненади да очакват посетителите на зоологическите градини в София и Варна
Какви изненади да очакват посетителите на зоологическите градини в София и Варна