По-малко отпадащи ученици и по-малко отсъствия и закъснения има там, където е въведено дуалното обучение. Причината - работата учи учениците на дисциплина. Това отчетоха днес ръководителите на проекта "Домино". На общо заседание в Парламента на трите комисии - образователната, икономическата и социалната, беше решено до края на март трите министерства да подготвят законодателни промени, свързани с дуалното обучение и да ги представят на парламента.

Причината за законодателните промени са проблемите при въвеждането на дуалното обучение. Оказа се, че непълнолетните ученици не отговарят на редица условия в Кодекса на труда и фирми не могат да ги наемат на работа. Не е ясно дали могат да ползват платен годишен отпуск или как трябва да бъдат здравно осигурявани. Има варианти - промени в Закона за професионалното образование или специален закон за тези ученици. До края на март трите министерства трябва да внесат своите предложения.

Милена Дамянова, председател на Комисията по образование и наука: Които да решат проблемите, които чуваме за пореден път, които бяха поставени на тази дискусия отново, като изслушването на тези варианти ще се състои в първата сряда на месец април.

Днес бяха отчетени и успехите на дуалното обучение. По проект "Домино" учениците вече са 1134, училищата - 32 и паралелките - 49. Има и допълнителни 300 000 лева за стипендии.

Ваня Евтимова, ръководител на проект "Домино": Рязко е намалял броя на отпадащите ученици в паралелките, в които е въведено дуалното обучение поради повишения интерес. Повишена е дисциплината в училище т.е. започвайки работа на трудов договор и задълженията да посещават и да се явяват учениците на работно място в точно определен час и да спазват трудова дисциплина влияят положително на тяхната дисциплина в училище.

Отчетен беше и силен интерес на фирмите към дуалното обучение, те вече са 170 предимно от машиностроенето и енергетиката. Огромната част от тях са български.