Един от големите гласове от Златната ера на операта - Долора Заджик, е в България. Тя даде специален майсторски клас за солистите на Софийската опера. Утре вечер е заключителният концерт, в който публиката ще може да чуе резултатите от нейната работа с българските певци.

Когато една голяма певица като Биргит Нилсън сравнява гласа на Долора Заджик с природна стихия, това няма как да е случайно. Всеки, който я е чувал, знае колко поразително е въздействието ѝ. През 2006 г. Долора Заджик основава академия за драматични оперни гласове.

Когато един голям драматичен глас попадне в Консерваторията, хората не знаят какво да правят с такъв певец и той се чувства като слон в стъкларски магазин.

Веднага признава, че е заинтригувана от определени български певци, с които да продължи работата си, но отказва да ги назове засега.

Всъщност изумена съм колко много драматични гласове имате в България. Страната ви е някак изолирана, а аз мисля, че трябва да се инвестира във вашите гласове. В българските и украинските гласове име нещо специално.

Деликатно подчерта, че не иска да коментира казуса с оттеглянето на Пласидо Доминго от Метрополитън.

Пяла съм много с него.

Тъжна ли сте?

И да, и не.
Просто идва време, когато човек трябва елегантно да се оттегли. И мисля, че това е истинската тема. Идва време, когато трябва да напуснем бизнеса, за да продължим с нещо друго.

Питам я за прочутата Зелена стая на Метрополитън, което видимо ѝ допада.

Зелената стая, някога това беше мястото, където водехме феновете си, когато бяха твърде много зад сцената. Беше едно много елегантно място, а сега е просто мястото, където чакат дубльорите. Защото сега има стриктно правило, че звездите могат да доведат не повече от 6-тима почитатели на представление зад сцената. Малко е тъжно.