Европейската комисия съобщи, че руски държавни и други източници стоят зад множество опити за разпространение на дезинформация преди и по време на европейските избори. Днес беше представен доклад за напредъка в борбата с дезинформацията, а през есента ще бъде публикуван подробен анализ.

Европейските избори не са останали незасегнати от дезинформация. За това са докладвали от много държави членки като Полша, Латвия, Испания, Франция и Великобритания. В Испания в Twitter са се разпространявали антиислямски хаштагове от името на една от политическите партии.

Във Франция социалните мрежи са били залети от съобщения, които внушават, че жълтите жилетки са част от конспирация, организирана от държавата. Следите на част от фалшивите новини водят към Русия.

Джулиан Кинг - еврокомисар, отговарящ за Съюза за сигурност: Докладът, публикуван днес, ясно показва, че случаите на дезинформация с източник Русия са се увеличили двойно в сравнение със същия период на миналата година. Регистрирани са почти 1000 случая при малко над 400 миналата година и това е повод за тревога.
Конференция за фалшивите новини на европейските избори

Конференция за фалшивите новини на европейските избори

Политици, експерти и журналисти обсъдиха опасността от разпространението на фалшиви новини и начините за справянето с тях. На международната конференц...

Според комисар Йоурова тези, които се занимават с разпространение на дезинформация, са много упорити и постоянно сменят стратегиите си.

Вера Йоурова - еврокомисар по правосъдие: Ние изследвахме потока на дезинформация, разпространяван чрез ботове и фалшиви профили в платформите. Това изглежда се превръща в нормално явление - нещо, което ние не можем да приемем.

Днес Комисията публикува и последните месечни доклади на Google, Twitter и Facebook в рамките на Кодекс за поведение във връзка с дезинформацията. Потвърждава се тенденцията, че платформи са постигнали напредък по отношение на прозрачността на политическата реклама и публичното ѝ оповестяване. Комисията призовава платформите да приложат своите политики за прозрачност на политическите реклами и към бъдещите национални избори в държавите членки.