Днес се очаква да стане ясно дали ще има конкретни обвинения за трагедията край Своге. Разследването се води от Националната следствена служба. Решението на държавното обвинение се чака в ранния следобед и до голяма степен то е свързано с назначените технически експертизи.

Независимо разследване на причините за катастрофата в Своге ще направи работна група на „Института за пътна безопасност". Ден преди инцидента институтът разпространи становище за лошото състояние и дефектите по пътя София-Своге-Мездра. Експертите правят оглед на пътя и заснемане с дрон на мястото на инцидента.

Диана Русинова - експерт в Института за пътна безопасност: На много места мантинелата не е поставена така, както трябва да бъде съобразно нормативните изисквания. Също така асфалтът. Очевидно има разлика в сцеплението на асфалта в по-горната част на този път и тук, където се намираме. В момента тук е изключително хлъзгаво, много пукнатини има по асфалтовото покритие, осовата линия странно защо на места прекъсва, на места се появява. Имаме две причини за това да се навлезе в насрещното платно - едната причина е тази мантинела, която е издадена върху самото платно за движение и втората причина е, че там отсреща има канал. Едните автомобили бягат към центъра на платното, за да избегнат канала, другите - за да избегнат съприкосновение с мантинелата.
Методи Стилянов - експерт в Института за пътна безопасност: Въпросът е защо мантинелата е изнесена след бордюра, при положение, че мантинелите, дизайнът и целта на тази бариера е да предпазва автомобилите от опасност, в случая имаме дере.

Тоест мантинелата трябва да бъде по-близо до пътя?

Разбира се.