Експерти взеха проби от асфалтовата покривка на пътя край Своге, където катастрофа с автобус отне живота на 17 души. Разследващите направиха подробен оглед на целия пътен участък и измериха параметрите и наклоните на пътя.

Основната проба в дълбочина, която ще изследва отделните слоеве от основата до износващия пласт асфалт, беше взета от мястото, на което автобусът е напуснал пътното платно и е полетял към дерето.

Материал за изследване беше взет и от завоя, както и от мястото където кривата на пътя свършва. Ръководителят на следствения екип коментира, че разултатите от анализа ще бъдат сравнени с документите за асфалтовите смеси, които изпълнителите са представили в АПИ, както и с тези иззети от офисите на строителните фирми, извършили ремонта.

Директорът на Националното следствие Борислав Сарафов допусна възможността пробите да се изследват в лаборатория извън страната, за да се избегнат съмнения в зависимости у нас.

Борислав Сарафов, зам.-главен прокурор и директор на НСлС: Взимаме и проби от асфалтовото покритие, изследваме и дълбочинно самата основа, за да може тези проби да ги изследваме както за качествен, така и за количествен състав на вложените материали на асфалтовото покритие и в цялата основа. Ще се вземат три вида проби. Едните ще бъдат изрезки, които касаят износващия слой на пътя.
Бисерка Стоянова, зав. отдел "Специализиран" в НСлС: Ще се вземат три вида проби. Едните ще бъдат изрезки, които касаят износващия слой на пътя. Ще се вземат сондажни ядки, с които може да се установи дебелината и основната, една от които се извършва и в момента - това е дълбочинната проба.