Комисия от пилоти и експерти се сформира за разследването на инцидента с падналия самолет край Ихтиман при който загинаха двама души. По 4 основни версии, работят от Специализираното звено за разследване на самолетни катастрофи към Министерството на транспорта свързани с човешка грешка, проблем в техническата изправност на самолета, влошени метеорологични условия или влошено здравословно състояние на пилота.

Черньово, Ихтиман

Комисия от пилоти и експерти се сформира за разследването на инцидента с падналия самолет край Ихтиман при който загинаха двама души. По 4 основни версии, работят от Специализираното звено за разследване на самолетни катастрофи към Министерството на транспорта свързани с човешка грешка, проблем в техническата изправност на самолета, влошени метеорологични условия или влошено здравословно състояние на пилота.

Човешка грешка е една от хипотезите за катастрофата на малкия самолет, който вчера се разби край Черньово малко след излитането си, а пилотът и спътничката му загинаха.

Христо Христов - директор на Специализираното звено за разследване на самолетни катастрофи към Министерство на транспорта: По данни на очевидци, които са го наблюдавали, самолетът започва рязък завой наляво, следващият момент се срива и прави три витки към земята на височина около 4-5 метра.
Маргарита Каймакчийска - кмет на с. Черньово - Чух шум, че летеше самолет горе високо в небето, след това се оказва, че имало друг, който летял по-ниско и който е катастрофирал.
Христо Христов - директор на Специализираното звено за разследване на самолетни катастрофи към Министерство на транспорта Като няма височина, скоростта е малка, нарича се скоростен срив - самолетът става неуправляем и просто пилотът не може да изпълни нито един маньовър, с който да предотврати това събитие.

Това е третият инцидент само за няколко години тук на летателната площадка Черньово край Ихтиман. За съжаление последният инцидент е със смъртен случай.

Само за последните 2 месеца 3 катастрофи с малки самолети завършват фатално. Ако при инцидента в Северна Македония пилотът е имал 110 летателни часа за година, то при катастрофите в Оризаре и Черньово няма данни за летателната подготовка на пилотите.

Христо Христов - директор на Звено за разследване на самолетни катастрофи към Министерство на транспорта " Ние до този момент не сме открили летателните книжки. Това е документът който всеки един пилот си води статистика.

Оказва се, че отговорността за летателната способност на пилотите преди излитане е изцяло лична.

Христо Христов - директор на Звено за разследване на самолетни катастрофи към Министерство на транспорта " Това са частни самолети зависи от възможностите на самия пилот колко има свободно време с какви средства разполага, за да може да поддържа своята летателна подготовка.

Една година са си дали разследващите органи за разкриване на причините. Докладът по разследването ще се забави заради предаване на документация в Италия, където е регистриран самолетът.