Новият закон за горивата не цели да закрие малките търговци, каза председателят на парламентарната Комисия за борба със сивата икономика и контрабандата Емил Димитров.

Парламентът затяга контрола над търговията с горива с нов закон, който народните представители приеха в сряда. Законопроектът за административното регулиране на икономически дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход беше внесен средата на март от шефа на комисията за борба с контрабандата и сивата икономика.

Емил Димитров, "Обединени патриоти", председател на парламентарната Комисия за борба със сивата икономика и контрабандата: Законът не казва по никакъв начин имайте само една колонка или само една бензиностанция. Нямайте повече от 20 или от 100. Ако се развивате на ниво бензиностанция, можете неограничено количество в страната да продавате. Единственото ограничение, което ние въвеждаме, освен да се регистрират, е ако притежават бензиностанция, която струва 200 000 или 2 млн. лева, да декларират една стотна от тях.

Димитров коментира, че наистина има проблем с горивата у нас, защото имаме две работещи рафинерии. На едната горивото е добро, допълни той.

Емил Димитров, "Обединени патриоти", председател на парламентарната Комисия за борба със сивата икономика и контрабандата: От доста време в България се слага биодизел и биоетанол. С две думи - на бензина се слага спирт, на дизела - най-образно се слага олио. Само че заводите, които го произвеждат. Някои заводи с такова лошо качество го произвеждат, че дори превозвачите, които трябва да го откарат от завода до рафинерията, отказват да го карат, понеже после не могат да си измият камионите. Предстои да се въведе стандарт за този биодизел, за тази добавка, защото тя е тази, която е променила вида на горивото.

Румънският, хърватският и гръцкият дизел са добри. Имаме проблеми с част от тази добавка, от която, за съжаление, всички купуват, обясни Димитров.

Вижте целия разговор във видеото.