Европейският съюз търси начин да защити своето производство, но и да задържи големите инвеститори, което не е никак лесна задача. Някои държави като Испания, Франция, Австрия вече въведоха т. нар. "данък Гугъл", който ще засегне интернет гиганти като Гугъл, Фейсбук и Амазон. Европейската комисия глоби за трети път Гугъл в края на март - с 1,5 млрд. евро, защото с реклами насочва потребителите към определени марки.

Европейският парламент се опитва да попречи на големите технологични гиганти да печелят пари без да плащат на творците в Интернет и затова прие нови правила за авторското право. Това не означава ли обаче, че идва краят на купона и свободното споделяне в социалните мрежи?

Вижте репортажа за "#Eвропа" на Ива Стойкова.

Темата коментира и Теодор Димокенчев.