Калифорнийският производител на потребителска електроника се извини след вълната от критика заради признанието ѝ, че нарочно забавя работата на старите си модели телефони „Айфон“, пише BBC. „Епъл“ обяви, че ще вземе поредица от мерки, които целят да „върнат доверието“ на клиентите ѝ.

© БТА / Архив

„Епъл“ обяви, че ще таксува значително по-малко подмяната на остарели батерии, в това число и на негаранционни телефони, предаде BBC. Също така, през 2018 г. компанията ще разпространи софтуерна актуализация, която ще помогне на потребителите да следят живота на батерията на телефоните си.

По-рано този месец „Епъл“ потвърди подозренията на мнозина собственици на „Айфон“, че нарочно забавя работата на по-старите модели смартфони. Компанията отбеляза, че целта ѝ е да подобри работата на батерията на остаряващите телефони, която с времето се влошава. С цикъл работа на батерията (разреждане и зареждане) амортизира активния материал в тях и така те не могат да задържат същия заряд като нови.

Компанията обясни в изявление, че е предприела тази мярка, за да защити устройствата от внезапно изключване.

Литиево-йонните батерии не мога да дават пиков ток в студено време, когато тя има нисък заряд или е остаряла с времето, като последствията от това може да са устройството да се изключи, за да защити компонентите си.

Целта на софтуерната мярка е да изравни пиковете на ток при нисък заряд или висока амортизация, като тя засяга моделите 6, 6S и SE, а вбъдеще ще засегне и новите модели на компанията.

Потребители на форума „Reddit“ направиха тестове за производителност на телефони със стари и чисто нови батерии и разликата в производителността се оказа голяма. Тестовете бяха потвърдени и от независими източници.