Европейскят парламент гласува предложение въглеродните емисии от нови автомобили да намалеят с 40% до 2030 г. и да се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии.

Първоначалното предложение на Еврокомисията беше намаляване на вредните емисии от новите коли и микробуси с 30% до 2030 г. Парламентът обаче реши днес, че те трябва да намалеят с 40 на сто.

Транспортът е единственият голям сектор в ЕС, в който емисиите на парникови газове все още се увеличават. Затова според евродепутатите трябва бързо да се върви към производството на автомобили с ниски и нулеви емисии.


Карима Дели, докладчик Група на зелените в ЕП: Нека бъдем по-амбициозни, отколкото Европейската комисия предлага. Има изследвания, които ясно показват, че трябва да вземем решителни мерки. С по-голяма амбиция ще стимулираме иновациите и инвестициите в Европейския съюз.

Предложението на ЕП предвижда производителите, чиито въглеродни емисии превишават целите, да плащат такси към общия бюджет на Евросъюза. Парите ще бъдат използвани за преквалификация на работещите в автомобилния сектор, които ще бъдат засегнати от промените и вероятно ще загубят работните си места. Предвижда се до 2023 година да работи и нов план за изпитване на емисиите в реални условия. Евродепутатите също призовават за подкрепата за европейските производители на акумулаторни батерии.

Меркел отхвърля предложението на ЕС за по-бързо намаляване на парниковите емисии

Меркел отхвърля предложението на ЕС за по-бързо намаляване на парниковите емисии

Германската канцлерка Ангела Меркел отхвърли днес предложение, споменато от Европейската комисия миналия месец, за изготвяне на нови, по-строги сроков...