Фейсбук предприе информационна кампания в британските вестници, за да предупреди потребителите за опасността от фалшиви новини. Това е поредно усилие на социалната медия да се справи със злонамерена информация преди парламентарните избори във Великобритания, предаде Ройтерс. Фейсбук е подложен на силен натиск да спре разпространяването на фалшиви новини, след като това явление нашумя около американските президентски избори миналата година, когато в тази и други сходни медии имаше бум на неверни съобщения.

Преди парламентарните избори във Великобритания на 8 юни мрежата призова потребителите си в страната да се отнасят скептично към заглавия, които изглеждат недостоверни, и да проверяват информацията в допълнителни източници, преди да споделят новини, които може да се окажат лъжливи.

От компанията казаха, че ще изтриват мними профили и ще престанат да популяризират постове, които имат признаци на неправдоподобност.

"Разработихме нови начини за разпознаване и премахване на фалшиви акаунти, които може да разпространяват фалшиви новини, така че стигаме до корена на проблема", каза Саймън Милнър, директор по политиката на медията за Великобритания.

Тази нова стъпка е част от разширената наскоро кампания на Фейсбук за откриване и премахване на автоматични профили, които публикуват търговски или политически спам.

Фейсбук спря 30 000 акаунта във Франция преди първия тур на президентските избори миналия месец и използва външни източници за проверка на фактите в страната. Освен това публикува в германски вестници разяснителни статии, в които съветва читателите как да различават фалшивите новини.

Под заглавие "Полезни съвети за разпознаване на фалшивите новини", компанията посочва на британските си потребители 10 начина за установяване дали дадена информация е вярна или не, като по-внимателно вглеждане в URL-адреса, проверяване на източника, проверка за необичайно форматиране и проучване на автентичността на снимката.

От Фейсбук казаха, че са предприели действия срещу десетки хиляди фалшиви акаунта във Великобритания.
"С тези промени очакваме скоро да ограничим разпространяването на материал, генериран чрез неавтентична дейност, включително спам, дезинформация или друго лъжливо съдържание, което често се споделя от създатели на фалшиви акаунти", посочи компанията.

Други социални медии като Туитър и ЮТюб също са подложени на натиск в Европа, където правителствата ги заплашват с нови закони и глоби, ако не действат експедитивно за премахване на екстремистко съдържание.

Фейсбук назначи допълнителни сътрудници, за да ускори премахването на видеоматериали, показващи убийства, самоубийства и други актове на насилие от мрежата си.