Франция и Германия се договориха да инвестират милиарди в производството на батерии за електромобили. Европейски консорциум ще отговори на предизвикателството отправено от американските технологични гиганти и все по-развиващите се азиатски компании.

Електромобилността е един от най-бързо развиващите се сектори в днешната икономика. Европейските експерти от години очертаха простичката, но здрава рамка на производство за занапред. А тя е, че всички големи компании ще излязат на пазара с електрически модели. И че за държавите, които не успеят да се включат в производството сега, после ще остане ролята на ползватели.

В Съединените щати Илън Мъск затваря цикъла на производство и инфраструктура. Азиатските компании развиват производството на батерии и дори навлизат на европейския пазар.

По-добре късно, отколкото още по-късно. Така реагираха големите европейски икономики със създаването на общ консорциум за мощности и квалифицирани работници, които ще осигуряват батерии за захранване на електромобилността.

Според френския министър на икономиката само в първата фаза на този процес ще бъдат инвестирани между 5 и 6 милиарда евро. Германският му колега Алтмайер напомни, че електромобилите напълно ще преобърнат веригата за създаване на стойност в автомобилостроенето и Европа трябва да гарантира, че е натрупала експертни познания в технологиите за батерии - област, в която вбъдеще ще се правят повечето пари.

Според министрите през следващите месеци ще бъде открит пилотен завод във Франция с 200 работни места, както и два производствени завода във Франция и Германия, като се предполага, че те ще създадат по 1500 работни места.