Френският парламент гласува мерки, които позволяват на местните власти по-строга регулация на електрически скутери и велосипеди. Часове по-рано кметът на Париж Ан Идалго обяви забрана за движение и паркиране по тротоари и паркове и ограничи скоростта на модерните двуколесни превозни средства пред лицето на нарастващ брой злополуки с пешеходци и анархия в градската мобилност.

Във френската столица има 12 оператора на електрически скутери или повече от 20 хиляди двуколесни превозни средства, които се отключват с мобилно приложение и могат да се движат навсякъде. Повредени скутери се зарязват в градските паркове и дори се хвърлят от мостовете в Сена.

Камари скутери пък остават пред офиси в центъра. Амбицията е от първи юли те да бъдат паркирани само на определени места, а скоростта им да се органи от сегашните 25 на 20 километра в час в целия град, а в пешеходни зони - до 8 километра в час.

Ан Идалго- кмет на Париж: Всяка седмица се случва нещо. Човек с увреждания не може да се движи по тротоара, майка с бебе блъснати при пресичане на улицата, жена, ударена в парк и с множество фрактура на ръката - това не може да продължава.

Каране по тротоара в Париж вече се наказва с глоба от 135 евро. 35 евро пък струва блокиране на пешеходния трафик с неправилно паркиране, а операторите плащат на общината за евакуиране на повредени електрически скутери.