От 2040 година - нов боен самолет ще подпомага германските и френските военновъздушни сили. Разработва се цяла система за отбрана в небето - със и без пилот. Париж и Берлин определят проекта като европейски, а целта е стратегическа независимост от Съединените щати. Проектът беше скрепен с договор от министрите на отбраната на двете страни.

Това, което Германия и Франция искат да развият, е повече от военен самолет.

Нарича се "Система за въздушен бой на бъдещето“ или накратко „FCAS“. Може да се пилотира и от компютър, ако се налага и се желае. Самолет, свързан с така, че да избягва вражеските радарни системи и да лети в атака.

Предвижда се FCAS напълно да замени „Юрофайтър“, „Торнадо“ и „Рафал“, с които сега се лети във френската армия и в Бундесвера.

Урсула фон дер Лайен, министър на отбраната на Германия: Франция и Германия поемат водеща рола в FCAS, както и съвместна отговорност. Същевременно, това е чисто европейски проект. Той ще служи на сигурността и ще предоставя капацитет за стратегически действия на цяла Европа. Ще бъде отворен и за други партньори от ЕС.

Експертите са категорични, че става въпрос за най-големия индустриален политически проект на Европа.

Увеличават се проблемите с изтребителите „Юрофайтър“ в немските ВВС

Увеличават се проблемите с изтребителите „Юрофайтър“ в немските ВВС

Проблемите около експлоатацията на 128-те изтребителя „Юрофайтър“ от германските ВВС са още по-големи, сочи медийна публикация дни след като бе разкри...

Ако двете държави не успеят да го завършат, това ще бъде символичен удар по германо-френските отношения, а както и ще попари вярата, че двете държави могат да придвижат Европа напред.

Флоранс Парли, министър на отбраната на Франция: Когато измислихме този проект през юли 2017 г., за двете ни страни и за цяла Европа, мнозина бяха скептични, иронични. Все пак го създадохме стъпка по стъпка и насърчихме нашите индустриалци да работят заедно. Има още много да се прави, но сме изпълнени с решимост, основана на убеждението, че съюзът между нашите страни ни прави по-силни.

При FCAS политиците се договориха Франция да поеме водещата роля, а Германия в последствие да ръководи изграждането на съвместен танков проект.