Германската картелна служба (Bundeskartellamt) нареди на „Фейсбук“ да ограничи начина, по който събира и смесва данни за потребителите си в Германия, ако не са дали изричното си позволение, съобщи BBC. Американският технологичен гигант защити търговските си практики и обвини германския регулатор в липса на юрисдикция да вземе подобно решение.

© БНТ / АРХИВ

Регулаторът извърши проверка на социалната мрежа след като се появиха опасения, че потребителите ѝ не знаят колко техни данни са събирани. Проверени са както трети източници извън фейсбук, така и останалите приложения на социалната мрежа, сред които и „Интасграм“.

Регулаторът нареди да не се смесват данните на потребителите на фейсбук с данни, събрани от страничните услуги на социалната мрежа без изричното позволение на потребителите. В това число влизат платформата за споделяне на изображения „Инстаграм“ и приложението за изпращане на съобщения „Уотс ап“. Друго нареждане на регулатора е събирането на данни от трети страни и източници и приобщаването им към данните от основния профил във фейсбук също да става след изрично позволение от страна на потребителите.

Според германската служба сегашната система на социалната мрежа за събиране на позволения от потребителите не ги информира добре за количеството и начина на събраните за тях данни.

Руският комуникационен регулатор съди „Туитър“ и „Фейсбук“

Руският комуникационен регулатор съди „Туитър“ и „Фейсбук“

Руският държавен регулатор в сферата на комуникациите „Роскомнадзор“ съобщи днес, че е започнал съдебни процедури срещу американските интернет компани...

„Фейсбук“ има един месец да обжалва решението. Ако то в крайна сметка бъде прието, компанията ще разполага с четири месеца, за да го приведе в действие. В противен случай рискува глоба от 10% от годишния ѝ оборот.

Американската компания защити метода си на събиране на данни, защото така успява да предложи релевантни за потребителя реклами, предоставя на рекламодателите нужната информация за успеха на кампаниите им и улеснява засичането на фалшиви профили в социалната мрежа.

Франция въвежда данък върху приходите на технологичните гиганти

Франция въвежда данък върху приходите на технологичните гиганти

От 1 януари Франция самостоятелно въвежда данък върху приходите на технологичните гиганти Гугъл, Епъл, Фейсбук и Амазон. Париж настоява за подобен нал...

От „Фейсбук“ също така заявиха, че Федералната картелна служба няма нужната юрисдикция за подобно решение, тъй като специализира в защитата на конкуренцията, а не в защитата на личните данни.

Германският регулатор разследва и гиганта „Амазон“.

Фейсбук на 15 години: Как социалната мрежа промени живота на милиарди?

Фейсбук на 15 години: Как социалната мрежа промени живота на милиарди?

Фейсбук отпразнува 15 години от създаването си. История на успеха или проблемен тийнейджър - равносметката за популярната социална мрежа с милиарди по...