Ръководителят на европейския клон на „Гугъл“ се извини на потребители и рекламодатели, след като онлайн реклами се появиха редом до екстремистко съдържание в платформата за видеоклипове „Ютюб“, която е собственост на компанията, пише британският в. „Гардиън“.

Мат Бритин, който отговаря за дейността на „Гугъл“ в Европа, Близкия изток и Африка заяви по време на индустриална конференция в Лондон, че иска да използва момента, „за да се извини на всеки, който е бил засегнат“. Неговите действия станаха необходими, след като редица рекламодатели изтеглиха своите реклами от „Гугъл“ и „Ютюб“ през последните дни.

По време на своето изказване Бритин заяви, че компанията трябва да поработи върху рекламното позициониране, но няколко пъти отказа да коментира дали ще се предприемат конкретни действия срещу нерегламентираното съдържание. В момента от „Ютюб“ единствено правят проверка на видеа, за които е сигнализирано, че съдържат неуместно съдържание.

В края на миналата седмица представители на „Гугъл“ бяха привикани от британските власти, за да обяснят какво смята да направи компанията по отношение на рекламите, които автоматично се прикрепят към екстремистко съдържание в „Ютюб“.

Британското правителство, както и редица популярни компании изтеглиха рекламите си от сайта или обмислят да го направят, след като стана ясно, че екстремисти, включително и бившият лидер на „Ку клукс клан“ Дейвид Дюк, печелят от реклами в мрежите на „Гугъл“. При всеки 1000 клика на страница с видео се заплащат 6 паунда на неговия автор. Според експерти е възможно екстремисти да са получавали до 250 000 паунда от свое съдържание на сайта.