Гюнтер Шух - професорът, който не престава да се учи. През 2011 г. представя първата си електрическа кола, разработена заедно със студентите му. Возилото предизвиква иронични усмивки сред представители на големите автомобилни концерни. Бързо определят колата на Шух като спартанска и я поставят в графа "младежки разработки". 8 години по-късно електромобилът на професора е най-успешната кола за доставки в Германия.

Успехът не главозамайва Гюнтер Шух. Той продължава да сбъдва мечтите си. Последната му разработка е удобна, но не и разточителна електрическа кола за четирима пътници.

Гюнтер Шух: Перфектна е.

Не, това не е кола за магистрали. А втората семейна кола, която ще се използва в града. Пробегът ѝ е около 100 -150 километра.

Гюнтер Шух: Не, не бих я нарекъл "колата на народа". А по-скоро - електрическата кола за народа.

Вдъхновението за електрическата кола дошло от трабанта. При конструирането на колата е използвана термопластмаса.

Гюнтер Шух: Какво направихме с осветлението? Просто отидохме при най-големия производител на осветление и взехме това, което имаше по рафтовете. Това, което прави колата евтина, е че частите могат лесно да се подменят.

Цената на електрическата кола е около 16 000 евро. С тенденция към поевтиняване, ако влезе в серийно производство.

Гюнтер Шух: Харесвам я. Тя се усмихва. Вижте ѝ фаровете - това са най-доброжелателните очи.

Напук на големите автомобилни концерни, за които работят многобройни екипи от учени, дизайнери и инженери, професор Шух продължава да сбъдва мечтите си с малък кръг съмишленици. Следващата му цел е електрически микробус.