Според закона за движение по пътищата използването на клаксон в населени места е забранено. Има ли обаче глобени за това нарушение? Проверихме кога и защо хората използват клаксона в града.

Това е звукът на града, суматохата и километричните задръствания. Пътен знак В30. Той забранява употребата на клаксон в населено място, освен когато е необходимо да се избегне катастрофа. Според експертите и инструкторите бибиткането, допълнително стресира шофьорите. По-този начин се увеличава възможността за нарушения и катастрофи.

Красимир Георгиев: председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България:
Често сме свидетели в нашата дейност, когато нетърпеливи водачи се движат зад учебни автомобили и натискайки клаксона вместо да улеснят своето предвижване си го забавят, защото обучаемият отпред се притеснява, стресира се, загасва му автомобила.

Не само задръствания обаче са основание шофьорите надуват клаксона .

Красимир Георгиев: председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България:
Често сме свидетели, когато водач е спрял пред блока и свирка, така сериозно свирка да съобщи на приятеля си от 8 етаж, че го чака долу.

Санкцията за неправилно използване на клаксон е 10 лв. Може би малкият размер е и причината забраната масово да се нарушава. От пътна полиция не можаха да ни предоставят статистика, глобяван ли е някой изобщо? В час пик, проверихме какво провокира хората да бибиткат.


Основната функция на звуковия сигнал е да информира че има проблемна ситуация на пътя. Когато бибиткаме безразборно подвеждаме останалите за несъществуваща опасност. А на пътя най-важно е шофьорите да са концентрирани и толерантни към останалите.