В столичното 143 основно училище не се страхуват от иновациите. Напротив - прилагат ги в часовете си. Така учениците обогатяват знанията си по нов и занимателен начин. А техните преподаватели спокойно могат да бъдат наричани "учители от ново поколение".

Изобразителното изкуство в столичното 143-то училище е часът на цветовете и на личната свобода и избор. След звънеца няма ,,клас стани, клас мирно". Преподавателят Виолин Неделчев разбива всички стереотипи. Той наистина е учител от ново поколение.

Виолин Неделчев - учител по изобразително изкуство в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
С вас ще направим карвинг - хранителен дизайн с екологично чисти продукти. Искам всеки от вас да вложи творчество, да покаже собственото си аз. Като имате възможност да се комбинирате - по двама, по трима човека, за да направите произведение, което вие искате. Същеврeменно, за да ви бъде приятно аз ще ви пусна една много хубава музика., която ще бъде в унисон с това, което ние ще правим като задание.

Това което навремето учениците правели с пластелин и глина, сега изработват с три де принтер и писалки. Освен от детска глъчка класната стая се оглася и от музика - така се работи по-приятно, казва ни Виолин Неделчев. Иска да научи децата да работят в екип.

Виолин Неделчев - учител по изобразително изкуство в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
В тези часове в момента ние правим комбиниран урок, работим с три компонента - с три де принтер, с три де писалки и със съвременното изкуство, което много харесват хората, наречено карвинг, а аз го наричам хранителен дизайн правим с продуктите, които закупуваме интересни художествени произведения, образи на животни от природата. Просто всичко, което човек има като фантазия, което може да му се роди в главата, за да го направи и в момента така го съчетаваме полезното с приятното - даваме възможност на децата да видят кои продукти са чисти, кои не са.

С три де писалките им даваме възможност да направят, да развият своето мислене, тоест това, което правят тук на карвинга като образ да го пренесат, да го направят релефно с три де писалката. А пък на три де принтера с дечицата сме пуснали да се изработва т.н. стойка за банани.

А учениците чакат с нетърпение часовете по изобразително искуство.

Христина Младенова - 6 клас в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
Днес аз използвах плодове предимно със сметана и се получиха много красиви образи.
Камелия Петрова - 6 клас в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
Специално този учител ми е любим, защото той успява да ни развеселява в неговите часове и да ни преподава забавно и ние да го разбираме.
Мария Костова - 6 клас в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
Не е забранено да нарисуваш нещо свое.
Христина Младенова - 6 клас в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
А в часовете по изобразително господина ни дава шанс да изразим себе си, да направим нещата, които искаме със собствена мисъл.
Александра Спасова - 6 клас в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
Този час е иновативен и всяко едно нещо е интересно. Писалките са нещо, с което наистина можеш да изразиш себе си и това, което мислиш, това, което искаш да направиш. И когато се загреят - самата пластмаса, която е свързана към тях се разтапя и когато ние изписваме тя в същия момент, тя отново се превръща в пластмаса - твърда.

Интернет дава информация на ученика наготово, затова учителите също трябва да актуализират непрестанно своите знания и умения, да се съобразяват с новостите. Воден от това убеждение Виолин Неделчев не спира да чете, да търси нови начини, с които да си спечели вниманието на учениците.

Виолин Неделчев - учител по изобразително изкуство в 143 ОУ „Г. Бенковски“ - София:
За да има добро образование, трябва да се инвестира много в образованието, за да има добри резултати. Не може само учителя да застане и да разкаже урока. Децата трябва да го видят, да го пипнат. А все пак да не забравяме, че ,,ние сме във времето и времето е в нас". Времето ни кара динамично да се развиваме. Човечеството много бързо се развива, модерните технологии навлизат. И самите учители трябва да се обучават и да осъвременяват своите програми. И затова учителя трябва да е по-добър от "чичко Гугъл", трябва да знае малко повече. Защото аз съм правил експеримент - те има неща, които не ги знаят, в "Гугъл" ги няма и те ги научават от мен.

Така Виолин вижда бъдещето, в което технологиите не са враг, а помощник на учителя от ново поколение.

Вижте повече за кампанията Учител от ново поколение