Всички магистрали са в нормална експлоатация като са почистени и главните пътища. Има ограничения за тежкотоварни автомобили в участък между Русе и Бяла заради катастрофа, но след половин час ще бъде освободен, така и там няма да има проблем. Това каза в "Още от деня" инж. Дончо Атанасов - председател на Агенция "Пътна инфраструктура", който коментира, че зимното подддържане на републиканската пътна мрежа е на добро ниво, а големият проблем е огромният трафик на тежкотоварно движение.

Инж. Дончо Атанасов - председател на Агенция "Пътна инфраструктура: Българските пътища - 20 хил републиканска и около 23 общинска пътна мрежа, работят при много тежки метеоролгични условия. Идентични са Румъния и Русия, които са свързани с големите амплитуди, около 80,90 градуса. Другият проблем е многократното замръзване на пътната обстановка. Това са много тежки условия за работа на републикански път, било то и на общински. Оттам поради дългото неремонтиране на някои от пътищата, общинската също. Влизането на водата в пукнатините се отварят дупки.

По думите на инж.Атанасов българските пътища са с добро качество и не бива да сме нихилисти, защото според него в Европа никъде не се работи при такива температурни амплитуди. "Имаме 1000 лв. на километър, Германия е с 30 хиляди евро. Правителството дава, колкото е възможно.", каза още той.

Инж. Атанасов коментира още, че тол системата ще даде възможност републиканските пътища да се приведат в нормално експлотационно състояние.
Инж. Дончо Атанасов - председател на Агенция "Пътна инфраструктура": Германската тол система е въвеждана 7,9 години, нашата амбиция е да я въведем за година, година и половина и затова денонощно работим за това. Имаме проблеми в участъки на автомагистрали 1-ви 2-ри клас пътища, които са неремонтирани 20,25-30 години.

Председателят на АПИ коментира още, че лятото отново предстоят ремонти на пътищата като ще се започне с отсечката Поморие до Равда и се очаква до края на юни тя да бъде пусната в нормална експлоатация, а след това ще започне обходът на Поморие.