НОВИНИ

Искат гара Казичене да стане последна за влаковете от Южна България

Гара Казичене да стане последна за влаковете идващи от Перник, Банкя, Драгоман и Мездра. Това искат от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура". А повод да напомнят за тази идея е, че в момента се съставя новото разписание на влаковете, което влиза в сила през декември.

БНТ2-София
от БНТ2-София Владимир Христовски
20:15, 07.09.2017
Чете се за: 01:31 мин.
У нас

Сега пътниците, за да стигнат до Казичене, трябва да се прекачат на друг влак на Централна гара. Често се налага да се чака пристигането на другата композиция, което прави железницата неизползваема. От Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" са твърдо убедени, че с удължаването на маршрутите на влаковете от Южна България ще се осигури бърза връзка на хората със София и околността.

Цанко Симеонов, Сдружение "Градски транспорт и ифраструктура": "Железопътният транспорт ще се явява като допълнение към съществуващите предлагани услуги от градския транспорт, като хората ще могат да се прекачат на метро или на автобуси, където железницата прави връзка с тях."

Цанко Симеонов акцентира на факта, че в този случай не е необходимо да се изгражда трасе, както и да се купуват допълнителни композиции. Той е твърдо убеден, че при желание още този декември може да се удължи маршрутът на влаковете идващи от Перник, Мездра, Драгоман и Банкя. Началникът на гарата в Казичене Иван Иванов казва, че това не е нещо ново за компанията и преди време влаковете от Перник са стигали до селото. През 80-те години на миналия век е можело от Казичене да се стигне до Банкя, а до 2015 г. пътувал директен влак от Пловдив до Перник.

Иван Иванов, началник на гарата в село Казичене: "Сутрин за работа се идваше с директен влак. Просто същата композиция продължаваше. Това нещо е правено. Има възможност."

На ден на тази гара спират общо 20 влака, пътуващи от и към София. В очакване на един от тях е Емилия Цветанова, която приветства идеята да се възобновят директните композиции и споделя, че пътуването с железницата е приятно и удобно.

Емилия Цветанова, жител на село Казичене: "Отивам за 1.50 лева до Централна гара. Иначе трябваше маршрутка 1,50 и трамвай 1.60 лв и става 3.10 лева."

"А с автобуса?"

Емилия Цветанова, жител на село Казичене: "С автобуса отиваме до гара Искър, след това хващаме трамвай, още един автобус и стигаме до 6 лева като разход до Централна гара."

Жената казва, че разстоянието с влака се изминава за около 25 минути, а с автобус за повече от час, но ако има задръствания придвижването до града може да отнеме 2 часа. Според нея това кара много хора от софийските села да изберат автомобилите си пред железницата и градския транспорт. Затова от Сдружението настояват:

Цанко Симеонов, Сдружение "Градски транспорт и ифраструктура": "Нашето искане е към Столичната община, която трябва да заяви подобно удължаване на влаковете до Казичене към БДЖ."

От Столичната общината подкрепят предложението на неправителствената организация и се ангажираха да попитат Българските държавни железници дали имат техническа възможност да изпълнят такова искане. Превозвачът коментира за БНТ 2, че такава идея не е разглеждана от тях и разписанието за следващата година е почти готово. От там добавят, че е малко вероятно промяната да влезе в сила от този декември.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Стотици вярващи се събраха в Пловдив заради чудотворна икона
Стотици вярващи се събраха в Пловдив заради чудотворна икона
11:44, 20.04.2024
Чете се за: 01:00 мин.
Евтим Милошев в първо интервю: Ушите ми не могат да свикнат с обръщението министър
Евтим Милошев в първо интервю: Ушите ми не могат да свикнат с обръщението министър
11:13, 20.04.2024
Чете се за: 01:42 мин.
Иво Христов: Трябва радикална реформа в посока президентска република
Иво Христов: Трябва радикална реформа в посока президентска република
10:41, 20.04.2024
Чете се за: 01:15 мин.
Лорер: Това е служебно правителство, което министър по министър се превръща в редовно
Лорер: Това е служебно правителство, което министър по министър се превръща в редовно
09:51, 20.04.2024
Чете се за: 01:37 мин.
Борислав Сандов от "Зелено движение": Бяхме изолирани от ПП-ДБ
Борислав Сандов от "Зелено движение": Бяхме изолирани от ПП-ДБ
09:25, 20.04.2024
Чете се за: 01:17 мин.
40 години от подвига на Христо Проданов
40 години от подвига на Христо Проданов
08:59, 20.04.2024
Чете се за: 00:45 мин.
Акция за събиране на пластмасови капачки във Варна
Акция за събиране на пластмасови капачки във Варна
08:56, 20.04.2024
Чете се за: 00:27 мин.
Проливни валежи в Източна и Югоизточна България днес
Проливни валежи в Източна и Югоизточна България днес
07:30, 20.04.2024
Чете се за: 03:12 мин.
"Използвай гласа си" - концерт за предстоящите евроизбори на 9 юни
"Използвай гласа си" - концерт за предстоящите евроизбори на 9 юни
22:52, 19.04.2024
Чете се за: 01:37 мин.
Адът се снима по-лесно от Рая - световноизвестният фотограф Паоло Уудс говори пред БНТ
Адът се снима по-лесно от Рая - световноизвестният фотограф Паоло Уудс говори пред БНТ
21:45, 19.04.2024 (обновена)
Чете се за: 07:30 мин.
Премиерът Димитър Главчев пред "Панорама": Не искам да правя кастинг за външни министри
Премиерът Димитър Главчев пред "Панорама": Не искам да правя кастинг за външни министри
21:21, 19.04.2024
Чете се за: 04:32 мин.
Изкуственият интелект в електронната търговия
Изкуственият интелект в електронната търговия
21:12, 19.04.2024
Чете се за: 01:30 мин.
Топ 24
Най-четени
Какъв ще е пътят на най-продължителния циклон в историята „Ирма“?
Какъв ще е пътят на най-продължителния циклон в историята „Ирма“?
Световни лидери реагираха на новите санкции срещу Северна Корея
Световни лидери реагираха на новите санкции срещу Северна Корея