Гара Казичене да стане последна за влаковете идващи от Перник, Банкя, Драгоман и Мездра. Това искат от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура". А повод да напомнят за тази идея е, че в момента се съставя новото разписание на влаковете, което влиза в сила през декември.

Казичене, Район Панчарево

Сега пътниците, за да стигнат до Казичене, трябва да се прекачат на друг влак на Централна гара. Често се налага да се чака пристигането на другата композиция, което прави железницата неизползваема. От Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" са твърдо убедени, че с удължаването на маршрутите на влаковете от Южна България ще се осигури бърза връзка на хората със София и околността.

Цанко Симеонов, Сдружение "Градски транспорт и ифраструктура": "Железопътният транспорт ще се явява като допълнение към съществуващите предлагани услуги от градския транспорт, като хората ще могат да се прекачат на метро или на автобуси, където железницата прави връзка с тях."

Цанко Симеонов акцентира на факта, че в този случай не е необходимо да се изгражда трасе, както и да се купуват допълнителни композиции. Той е твърдо убеден, че при желание още този декември може да се удължи маршрутът на влаковете идващи от Перник, Мездра, Драгоман и Банкя. Началникът на гарата в Казичене Иван Иванов казва, че това не е нещо ново за компанията и преди време влаковете от Перник са стигали до селото. През 80-те години на миналия век е можело от Казичене да се стигне до Банкя, а до 2015 г. пътувал директен влак от Пловдив до Перник.

Иван Иванов, началник на гарата в село Казичене: "Сутрин за работа се идваше с директен влак. Просто същата композиция продължаваше. Това нещо е правено. Има възможност."

На ден на тази гара спират общо 20 влака, пътуващи от и към София. В очакване на един от тях е Емилия Цветанова, която приветства идеята да се възобновят директните композиции и споделя, че пътуването с железницата е приятно и удобно.

Емилия Цветанова, жител на село Казичене: "Отивам за 1.50 лева до Централна гара. Иначе трябваше маршрутка 1,50 и трамвай 1.60 лв и става 3.10 лева."

"А с автобуса?"

Емилия Цветанова, жител на село Казичене: "С автобуса отиваме до гара Искър, след това хващаме трамвай, още един автобус и стигаме до 6 лева като разход до Централна гара."

Жената казва, че разстоянието с влака се изминава за около 25 минути, а с автобус за повече от час, но ако има задръствания придвижването до града може да отнеме 2 часа. Според нея това кара много хора от софийските села да изберат автомобилите си пред железницата и градския транспорт. Затова от Сдружението настояват:

Цанко Симеонов, Сдружение "Градски транспорт и ифраструктура": "Нашето искане е към Столичната община, която трябва да заяви подобно удължаване на влаковете до Казичене към БДЖ."

От Столичната общината подкрепят предложението на неправителствената организация и се ангажираха да попитат Българските държавни железници дали имат техническа възможност да изпълнят такова искане. Превозвачът коментира за БНТ 2, че такава идея не е разглеждана от тях и разписанието за следващата година е почти готово. От там добавят, че е малко вероятно промяната да влезе в сила от този декември.