НОВИНИ

Искат връщане на полигоните за млади шофьори, експерти в автошколите против

Няма достатъчно полигони в България, които да отговорят на нуждите за подготовката на бъдещите водачи. Такова мнение споделиха на експерти и преподаватели в автошколи, след като тази седмица от транспортното министерство обявиха, че предвиждат връщането на полигона. И в сега действащата учебна методика е записано, че първите няколко урока по кормуване трябва да се провеждат на площадка. Поради липсата на достатъчно полигони, голяма част от тези занимания се правят на частни паркинги.

Йоана Миланова
от Йоана Миланова
20:14, 06.10.2018
Чете се за: 00:55 мин.
У нас

Според експертите в бранша, връщането на полигона като елемент от изпита за шофьорска книжка, би било безсмислено, защото за подготовката на бъдещия водач е важно обучението да протича на пътя.

Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Много е важно този изпит да се провежда в реална обстановка, когато трябва едно превозно средство да се паркира между два автомобила, то тогава се виждат способностите на водача, а не между някакви колчета, които се научава как да ги заобикаля и нищо повече.

Първите шест занимания от подготовката на водача и сега се провеждат на площадки, където се усвояват основните умения като тръгване, спиране, завой и съобразяване с разстоянията.

Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Tака че, нищо ново няма да направим с това, ако върнем полигона. Единствено това, че ще има един тормоз допълнителен за бъдещите водачи.

Според Христо Радков темата за полигона се повдига периодично и без особен резултат.

Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Сега се говори от министъра на транспорта, който е нов и явно използват неговото незнание в момента и неговите служители му пробутват всякакви отдавна изхвърлени стари манджи, които му ги претоплят.

Не само водачите са сред главните причини за тежките инциденти на пътя, коментира Христо Радков.

Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Според нас поне 40% от произшествията са по вина на пътя. И когато пътят си поеме своята вина и съответно се отстранят нередностите, които са там, тогава нещата ще се променят коренно.

Експертът е категоричен, че преди да предприеме промени, транспортният министър трябва да се срещне с експертите в бранша, за да се набележат реалните проблеми в подготовката на водачите.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Сбогуваме се с легендата на световната опера Монсерат Кабайе
Сбогуваме се с легендата на световната опера Монсерат Кабайе
Съдът гледа мерките на арестуваните за търговия с онколекарства
Съдът гледа мерките на арестуваните за търговия с онколекарства